نیروهای حشد شعبی عراق امروز عملیات امنیتی مشترکی را در دو استان دیالی و صلاح‌الدین کلید زدند.

عملیات امنیتی حشد شعبی در دو استان عراق آغاز شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: طالب الموسوی، فرمانده عملیات دیالی حشد شعبی از آغاز عملیات مشترک در دو استان دیالی و صلاح‌الدین خبر داد.

وی همچنین تصریح کرد، نیروهای مشترک ارتش، پلیس فدرال و حشد شعبی در فرماندهی عملیات دیالی با تمامی تیپ‌ها، فرماندهی کرکوک و شرق دجله با سه تیپ ۲۲، ۹ و ۸۸ و با پشتیبانی اداره جنگنده‌های زرهی و مبارزه با مواد منفجره، مهندسی نظامی، رسانه، پزشکی و پوشش هوایی جنگنده‌های ارتش صبح امروز (دوشنبه) عملیات امنیتی با هدف پیگرد و تعقیب باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در دو استان دیالی و صلاح‌الدین آغاز کردند.

طالب الموسوی در ادامه افزود، فرماندهی حشد شعبی در استان دیالی از دو محور اصلی عملیات را آغاز کرده است، محور اول از ابتدای گذرگاه «المیتة» به سمت روستای «الطالعة» و محور دوم از شمال گذرگاه «نعمان» به سمت «الطالعة»‌ است‌ تا با تیپ ۲۳ حشد شعبی تلاقی کند.

وی همچنین اظهار داشت، فرماندهی حشد شعبی در استان دیالی عملیات پیش‌دستانه بسیار دقیقی را با اهداف مشخص شده اجرا کرد که نتایج مهم آن اعلام خواهد شد.

حشد شعبی در اوت گذشته با صدور بیانیه‌ای از آغاز عملیات امنیتی برای تعقیب باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در شهر «آمرلی» واقع در استان صلاح الدین در شمال عراق خبر داد.

در این بیانیه همچنین آمده است، نیروهای مشترک از تیپ ۵۲ و واکنش سریع عملیات تفتیش و بازرسی برای تعقیب باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش را در شرق شهر «آمرلی» آغاز کردند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، هدف از انجام این عملیات تامین امنیت دکل‌های انتقال برق است که دو استان دیالی و صلاح‌الدین را به هم مرتبط می‌سازد.

اواخر سال ۲۰۱۷، عراق پس از بیرون راندن داعش از همه شهرهای اصلی که در سال ۲۰۱۴ تصرف کردند، پیروزی خود را بر این گروه تروریستی اعلام کرد.

از آن زمان، حملات داعش در شهرها به میزان قابل توجهی کاهش یافت، اما نیروهای عراقی هنوز در مناطق کوهستانی و بیابانی در جستجوی بقایای داعش هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید