۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 55286456

ترون یکی از ارز های دیجیتالی است که امروز به دلیل کارمزد کم معاملات بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ارز دیجیتال ترون (TRX)  چیست؟

ارزدیجیتال ترون با نشان اختصاری TRX ارز داخلی شبکه ی ترون است. هدف این ارز دیجیتال ایجاد یک شبکه ی جهانی به اشتراک گذاری مطالب رایگان در حوزه ی سرگرمی است..

درست مانند هر ارز دیجیتال دیگر (اتریوم ، ایاس و مونرو و ...) تمام تراکنش های ترون در یک دفترچه عمومی ثبت می‌شوند و از طریق برخی وبسیات ها همه ی تراکنش های شبکه ی ترون قابل پیگیری است. هنگامی که شخصی می‌گوید مقداری ترون در یک کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری دارد یعنی ارز دیجیتال ترون را دارد اما هنگامی که به ساخت یک اپلیکیشن در ترون اشاره می‌شود منظور بهره گیری از شبکه بلاک چین ترون است.

ترون در سال ۲۰۱۷ در یک سازمان غیر انتفاعی مستقر در سنگاپور به نام tron foundation تاسیس شد موسس و مدیر عامل این شرکت جاستین سان یک کارآفرین چینی است که هم بنیان گذار یک اپلیکیشن محبوب در چین می‌باشد. پیش از این جاستین سان نماینده ی ارشد و مشاور آزمایشگاه ریپل(شرکت مادر بلاک چین ریپل) بود.

ارز دیجیتال ترون در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۰.۰۰۱۹ دلاری و با ۷۰ میلیون دلار سرمایه اولیه آغاز به کار کرد. اعضای اصلی تیم توسعه دهنده ی ترون همگی از باسابقه های بازار ارز های دیجیتال بودند.

در ابتدا ارز دیجیتال ترون یک توکن روی شبکه ی اتریوم بود (توکن ERC-۲۰) و یک سال پس از عرضه به شبکه ی اختصاصی خود ترون انتقال یافت.

مبادله ی ترون به ۳ بخش نیاز دارد. فضایی برای ذخیره ی ترون خریده شده که کیف پول نامیده می‌شود و پلتفرمی برای خرید و فروش  و صرافی ها. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از صرافی ها به مبادله ارز دیجیتال ترون می‌پردازند. از میان این صرافی ها می‌توان بیترکس، هوبی گلوبال، بایننس را نام برد.

ارز دیجیتال ترون (TRX)  چیست؟

هزینه ی تراکنش های ترون تقریبا صفر است ( این هزینه تقریبا معادل ۰.۰۰۰۰۰۵ سنت به ازای هر تراکنش است)

شبکه ی ترون همچنین قادر است تراکنش ها را بدون محدودیت انجام دهد و گفته می‌شود این سیستم در هر ثانیه حدود ۱۰۰۰ تراکنش را مدیریت می‌کند.

جاستین سان، مدیر عامل ترون توسط جک ما حمایت می‌شود ترون توانسته است در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از راه اندازی اش در صرافی های بزرگ مورد معامله قرار بگیرد.

یکی از بزرگترین معایب ترون به گفته ی کاربران عرضه بسیار زیاد آن است که باعث شده قیمت ترون افزایش پیدا نکند.

ارز دیجیتال ترون استخراج پذیر نیست همچنین این ارز دیجیتال از سیستم دیگری برای اثبات دارای خود به نام الگوریتم اثبات سهم نمایندگی شده استفاده می‌کند. در این سیستم افراد عضو شبکه و کسانی که ترون خریداری نموده اند درباره ی اضافه شدن یا نشدن یک بلوک جدید تصمیم می‌گیرند. عدم پشتیبانی ترون از استخراج باعث آسیب نرساندن به محیط زیست می‌شود که از این نظر نیز بسیار مورد توجه است.

شبکه ی ترون دو توکن رسمی TRC-۲۰ و TRC-۱۰ را معرفی کرده است. با استفاده از شبکه ترون امکان ایجاد توکن های متعدد وجود دارد، این توکن ها میتوانند از ویژگی های شبکه ی ترون مانند کارمزد بسیار کم و سرعت بالای تراکنش ها استفاده کنند.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال ترون می‌توانید از صرافی رمز ارز استفاده کنید. پس از انجام ثبت نام و احراز هویت ترون مورد نظر به کیف پول مورد نظر شما ارسال خواهد شد. این فرایند بسته به شلوغی شبکه بین ۵ دقیقه تا بیش از یک ساعت طول می‌کشد.

ارز دیجیتال ترون (TRX)  چیست؟

وبسایت داماهی پی علاوه بر خرید و فروش ارز های دیجیتال به خرید و فروش انواع ووچر نیز می‌پردازند. امکان افزودن پرفکت مانی به دارایی با استفاده از خرید ووچر پرفکت مانی که از امکانات پرداخت ارزی وبسایت داماهی پی است نیز وجود دارد.

پرفکت مانی برای پرداخت هزینه ی هتل و هاستل در کشور های مختلف طراحی شده است. امکان دریافت دلار از دیگر افراد نیز با استفاده از کیف پول پرفکت مانی امکان پذیر است. اگر بخواهیم تراکنش بدون مشاهده اطلاعات حساب انجام شود می‌توانیم از ووچر پرفکت مانی استفاده کنیم. ووچر پرفکت مانی حاوی یک کد و مبلغ است. با دادن کد ووچر به پذیرنده می‌توانید حساب خود را شارژ کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید