یخچال و فریزر آزمایشگاهی (LABORATORY FRIDGES AND FREEZERS) یکی از تجهیزات آزمایشگاهی است که در تمام آزمایشگاه های پژوهشی و صنعتی استفاده می شود. یخچال فریز آزمایشگاهی جز دستگاه های سرمایشی و برودتی هستند که وظیفه نگهداری موارد آزمایشگاهی در دمای خاصی را بر عهده دارند.

انواع یخچال و فریزر آزمایشگاهی

یخچال آزمایشگاهی یک محفظه ی کنترل شده عاری از هرگونه باکتری است که در آن دما با دقت نمایی بالا توسط یک فن سیرکولاسیون کنترل می شود که سبب تثبیت دما در تمام نقاط یخچال می شود.

با توجه به اهمیت یکنواختی دما در قسمت های مختلف یخچال و فریزر آزمایشگاهی ، باید اطمینان حاصل گردد که دمای طبقات مختلف و حتی فضای تعبیه شده در درب یخچال در محدوده قابل قبول هستند.

انواع یخچال و فریزر آزمایشگاهی

یخچال آزمایشگاهی چیست؟

از یخچال آزمایشگاهی برای خنک سازی نمونه ها یا نگهداری نمونه های آزمایشگاهی در شرایط دمایی خاص استفاده می شود.

یخچال های آزمایشگاهی عموما بازه ۲ تا ۱۰ درجه سانتی گراد را برای نمونه ها فراهم میکنند.

یخچال های آزمایشگاهی با یخچال های استاندارد که در خانه ها یا رستوران ها استفاده می شوند تفاوت دارند. زیرا باید کاملاً بهداشتی و کاملاً مطمئن باشند. یخچال آزمایشگاهی برای اینکه خطر آلودگی باکتریایی و انفجار مواد فرار را به حداقل برسانند ، باید دمای ثابت را حفظ کنند.

برای رسیدن به مقدار بالایی از دقت ، یخچال و فریزر آزمایشگاهی نیاز به گردش هوا دارند. به همین دلیل این دستگاه ها یک فن سیرکولاسیون برای حفظ دمای یکنواخت در همه زمان ها دارند. در هنگام باز شدن درب یخچال، فن دستگاه خاموش میشود و باعث جلوگیری از دمیدن هوای سرد یخچال آزمایشگاهی به بیرون میشود.

یخچال های آزمایشگاهی دارای محفظه های جداگانه ای برای جلوگیری از آلودگی متقاطع هستند و می توانند مواد خاص پزشکی مانند خون یا واکسن را در خود جای دهند.

شرکت تجهیزات آزمایشگاهی نور صنعت تجهیز فردوس، تولید کننده تخصصی انواع یخچال آزمایشگاهی میباشد. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.

انواع یخچال و فریزر آزمایشگاهی

فریزر آزمایشگاهی چیست ؟

فریزر آزمایشگاهی نوعی از فریزر ها هستند که برای استفاده در موارد پزشکی، آزمایشگاهی و صنعتی تخصصی تر شده اند. از این نوع فریزر ها در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها جهت نگهداری مشتقات خون، احشام بدن و … استفاده می شود. همچنین در صنعت، بسیاری از تولید کنندگان قطعات، مطابق استاندارد های آزمایشی خود قطعات تولیدی را در این فریزر ها تست می کنند.

فریزر های آزمایشگاهی در محدود دمایی : منفی ۲۰ ، منفی ۴۰ و منفی ۷۰ درجه سانتی گراد ساخته میشوند.

فریزر آزمایشگاهی محفظه ی کنترل شده ی دمایی جهت نگهداری مواد آزمایشگاهی خاص که نیاز به مراقبت بیشتری جهت نگهداری دارند می باشد. این دستگاه دارای دیتالاگر آنلاین و مجهز به smart control می باشد و در صورت بروز هرگونه اتفاق کاربر را از طریق تلفن کننده یا SMS مطلع می سازد.

ویژگی های فریزر آزمایشگاهی :

بدون شک شما هم با این مورد روبرو شده اید که هنگام باز کردن درب فریزر خانه، هوای سرد با شدت نسبتا زیادی به بیرون از محیط فریزر می آید. اولین ویژگی این نوع فریزر این است که این نمونه از فریزرها با داشتن یک فن سیرکولاسیون، به هنگام باز شدن درب فریزر، فن خاموش میشود و از شدت خروج هوای سرد به بیرون از فریزر کاسته میشود. بدین ترتیب علاوه بر حفظ دمای ثابت درون محفظه فریزر، از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری میشود.

یکی دیگر از ویژگی های اصلی فریزر آزمایشگاهی ، نحوه چرخش هوا درون محفظه داخلی میباشد. چرخش هوا درون فریزر به نحوی است که هوای سرد در تمام محفظه به صورت یکسان و در یک دما وجود دارد. دامنه دقت دمایی درون فریزر حدود ۰.۳ سانتی گراد میباشد. چنین ویژگی یکی از مهمترین عوامل تخصصی شدن این نوع فریزر ها می باشند زیرا مواد و تجهیزات مورد آزمایش باید در محیط نسبتا با ثباتی قرار گیرند. فریزر آزمایشگاهی هم این مورد را در دماهای منفی برای متخصصین فراهم میکند.

در اکثر آزمایشگاه های بالینی وجود فریزر ۲۰- درجه سانتی گراد برای نگه داری نمونه های ناپایدار همچون FFP ، کرایو ، دیسک های آنتی بیوتیکی بتا – لاکتام ، آنتی بادی های مونوکلونال و پلی کلونال و آنتی سرم ها کفایت می کند . با این حال در آزمایشگاه هایی که اقدام به انجام آزمایش های مولکولی می نمایند ، فریزر ۷۰- درجه سانتی گراد نیز مورد نیاز است.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس، تولید کننده تخصصی انواع فریزر آزمایشگاهی میباشد. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.

راهنمای خرید یخچال و فریزر آزمایشگاهی

در خرید یخچال و فریزر آزمایشگاهی باید به موارد خاصی توجه داشته باشید تا بهترین تجربه خرید یخچال و فریزر ازمایشگاهی را به دست بیاورید.

این موارد به صورت زیر میباشند :

· قابلیت های دمایی

· طراحی

· رعایت استاندارد ها

یخچال های ازمایشگاهی معمولاً از ۲ درجه سانتیگراد تا ۱۰ درجه سانتیگراد کار می کنند ، اگرچه موارد استثنایی نیز وجود دارد.

فریزر های آزمایشگاهی نیز در محدود دمایی : منفی ۲۰ ، منفی ۴۰ و منفی ۷۰ درجه سانتی گراد ساخته میشوند.

در خرید یخچال و فریزر آزمایشگاهی بهتر است از یخچالی استفاده کنید که نیازهای دمایی را کاملاً برآورده کند . زیرا هرچه حجم بیشتر شود و دما کمتر شود موتور قدرت بیشتری نیز نیاز دارد.

تنظیمات کنترل یخچال فریزر ازمایشگاهی می تواند از یک ترموستات شماره گیری ساده (سرد ، سردتر ، سردترین) تا یک نمایشگر LED دیجیتال پیچیده باشد که امکان کنترل دقیق منطقی قابل برنامه ریزی را فراهم می کند.

یکی دیگر از ویژگی های مفیدی که در خرید یخچال فریزر آزمایشگاهی باید به آن دقت کرد، عملکرد یخ زدایی خودکار است. نبود این امکان باعث می شود که یخچال فریز شده و در ظرفیت بهینه کار نکند. در یک چرخه یخ زدایی خودکار ، کمپرسور از مسیر خارج می شود و فن برای از بین بردن یخ زدگی هوا به کار می افتد. یک فن داخلی هوا را در سراسر یخچال و فریزر گردش می دهد تا دما را یکنواخت نگه دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت تجهیزات آزمایشگاهی با ما تماس بگیرید

مدیر فروش :

۰۹۱۰۹۲۴۹۰۵۰

۰۹۹۲۴۰۴۰۱۴۵

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید