ایرانی‌ها از چه روش هایی می‌توانند به آلمان مهاجرت کنند؟ مهاجرت تحصیلی از لحاظ شرایط مالی متقاضی و میزان سختگیری در صدور ویزا، راحت ترین راه مهاجرت به آلمان محسوب می‌شود.

راحت ترین راه مهاجرت به آلمان چیست؟

آلمان همیشه یکی از کشورهایی بوده که مهاجران زیادی را از سرتاسر دنیا پذیرفته است و موضوع مهاجرت درباره این کشور مطرح است. شهروندان ایرانی هم از همان قدیم علاقه خاصی برای زندگی در این کشور داشتند و در حال حاضر، ایرانی‌هایی زیادی در این کشور مشغول به کار و زندگی هستند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که بعضی از آنها سخت و دور از دسترس است اما هنوز هم روش‌های راحت‌تری برای مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد. در این مطلب راحت ترین راه مهاجرت به آلمان را معرفی می‌کنیم.

آسان ترین روش های مهاجرت به آلمان برای ایرانی‌ها

برای مهاجرت به آلمان روش‌های مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط خودتان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. انواع روش های مهاجرت به کشور آلمان را در ادامه گفته‌ایم:

· مهاجرت به آلمان برای کار

· مهاجرت به آلمان برای تحصیل

· مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی

· مهاجرت به آلمان برای پیوستن به خانواده

· مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

· مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

روش‌هایی مثل سرمایه گذاری و کارآفرینی نیاز به بودجه زیادی دارد و به این راحتی‌ها نیست. روش‌های پیوستن به خانواده و ازدواج هم نیاز به چیزی مثل شانس و اقبال بلند دارد! اما دو روش مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری به آلمان نسبت به سایر گزینه‌ها برای افرادی بیشتری در دسترس هستند. بنابراین در اینجا به بررسی این دو شیوه به عنوان راحت ترین راه مهاجرت به آلمان خواهیم پرداخت.

مهاجرت تحصیلی به آلمان و مزایای آن

مهاجرت تحصیلی به آلمان را می‌توانیم محبوب‌ترین شیوه برای مهاجرت به آلمان بدانیم. در ادامه، مزایای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل را بررسی می‌کنیم تا دلیل این محبوبیت روشن‌تر شود.

گزینه‌های متنوع برای پذیرش تحصیلی آلمان

آلمان یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا را دارد و در کنار کیفیت، از کمیت بالایی هم در تحصیل آکادمیک برخوردار است. در این کشور تعداد بسیار زیادی دانشگاه وجود دارد که تمام رشته‌های تحصیلی را ارائه داده‌اند. شرایط پذیرش این دانشگاه‌ها نیز به شکلی است که تقریبا اکثر دانشجویان با هر نمره معدل، نمره زبان و تمکن مالی می‌توانند شانس خود را برای گرفتن پذیرش تحصیلی آلمان امتحان کنند.

امکان تحصیل رایگان در آلمان

یکی از مزایای تحصیل در آلمان عدم نیاز به پرداخت هزینه تحصیل است. دانشگاه‌های دولتی آلمان این امکان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده‌اند تا بدون پرداخت شهریه بتوانند در این کشور تحصیل کنند. بنابراین یکی از بزرگ‌ترین موانع تحصیل در خارج از کشور یعنی موضوع هزینه از میان برداشته خواهد شد. البته دقت کنید که باید به زبان آلمانی مسلط باشید تا بتوانید از این امکان استفاده کنید.

Description: E:\Mehdi\6-Other\محتوا\Projects\نیلگام\1400\5- شهریور\راحت ترین راه مهاجرت به آلمان چیست؟\germany-study-consultancy-service-500x500.png

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

در صورتی که علاقه یا فرصت کافی را برای یادگیری زبان آلمانی ندارید و موضوع هزینه برایتان مشکلی ایجاد نمی‌کند، می‌توانید بدون نیاز به تسلط روی زبان آلمانی هم در این کشور تحصیل کنید. دانشگاه‌های خصوصی در آلمان هستند که برنامه‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند. طبیعتا تنوع برنامه‌های انگلیسی زبان در آلمان کمتر از برنامه‌های تحصیلی به زبان آلمانی است.

امکان گرفتن بورسیه تحصیلی آلمان

اگرچه تحصیل در آلمان رایگان است اما این فقط شامل شهریه دانشگاه می‌شود و هنوز هم باید به فکر هزینه‌های زندگی در آلمان باشید. برخی از بورسیه‌های تحصیل آلمان صرفا هزینه‌های زندگی دانشجویان را پوشش می‌دهد و با گرفتن آنها می‌توانید تمام یا بخشی از هزینه زندگی خود را تامین کنید. از طرفی افرادی که قصد تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی را دارند، می‌توانند برای سایر بورسیه‌های تحصیلی آلمان که شامل شهریه می‌شود نیز اقدام کنند.

امکان کار دانشجویی در آلمان

در زمان تحصیل در کشور آلمان، می‌توانید به طور همزمان مشغول به کار دانشجویی شوید و بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را تامین کنید. دانشجویان مجاز به انجام ۱۲۰ روز کار دانشجویی در آلمان به صورت تمام وقت و یا ۲۴۰ روز کار دانشجویی به صورت نیمه وقت در طول سال هستند.

تمدید اقامت بعد از پایان دوران تحصیل

تقریبا در هر کشوری که تحصیل کنید، بعد از پایان دوران تحصیل مدت مشخصی را فرصت خواهید داشت تا با پیدا کردن شغل مناسب بتوانید اقامت خود را تمدید کنید. اما به دلیل بحران اقتصادی و مشکلات بیکاری، پیدا کردن شغل مناسب برای یک فارغ التحصیل خارجی در بسیاری از کشورهای اروپایی کار خیلی راحتی نیست.

با این وجود، آلمان با برخورداری از اقتصاد پیشرفته و بازار کار گسترده همیشه یکی از بهترین کشورهای دنیا از لحاظ آمار بیکاری بوده است. بنابراین، دانشجویان بین المللی که آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، از شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل و تمدید اقامت خود برخوردار هستند.

راحت ترین راه مهاجرت به آلمان چیست؟

شانس بالا برای گرفتن ویزای تحصیلی آلمان

یکی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی به آلمان، شانس بیشتر برای گرفتن ویزای نسبت به برخی روش‌های دیگر است. اگر یک پرونده بی نقص را همراه با مدارک کامل آماده کنید و بتوانید افسر پرونده را در مورد هدف خود متقاعد کنید، مشکلی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان نخواهید داشت.

شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان برخلاف برخی روش‌ها مثل سرمایه گذاری و... فرآیند ساده و مشخصی دارد. فقط کافیست مدارکی را ارائه کنید که نشان دهد شرایط زیر را دارید:

· برخورداری از سوابق تحصیلی

· برخورداری از توان مالی کافی

· مهارت در زبان آلمانی یا انگلیسی

· اثبات هدف و انگیزه

برای اثبات این موارد باید مدارکی مثل مدرک تحصیلی مقاطع قبلی، گردش حساب بانکی، نمره آزمون زبان و انگیزه نامه را ارائه کنید. با این تفاسیر می‌توان گفت که تحصیل در آلمان یکی از راحت ترین راه های مهاجرت به آلمان است.

مهاجرت کاری به آلمان و مزایای آن

مهاجرت کاری هم یکی دیگر از راحت ترین راه های مهاجرت به آلمان محسوب می‌شود. مهم‌ترین مزیت مهاجرت کاری به آلمان این است که از همان ابتدای ورود به این کشور خیالتان از بابت کار و درآمد راحت است. بنابراین دغدغه‌های مربوط به تامین هزینه‌ها را نخواهید داشت.

از طرف دیگر، آلمان بازار کار بسیار بزرگی دارد و اگر در حرفه و زمینه کاری خودتان واقعا متخصص باشید می‌توانید از طریق دوستان و آشنایان در آلمان و یا از طریق سایت‌های کاریابی، یک کارفرمای آلمانی را متقاعد کنید که برای شما دعوت نامه کاری بفرستد. البته این موضوع کاملا به حوزه کاری شما و میزان تخصصتان در آن حوزه بستگی دارد.

برای گرفتن ویزای کاری آلمان باید ثابت کنید که شرایط زیر را دارید:

· سوابق تحصیلی

· سابقه کار کافی

· پیشنهاد شغلی از کارفرمای آلمانی

· مهارت در زبان آلمانی یا انگلیسی

بعد از اینکه به عنوان نیروی کار خارجی وارد کشور آلمان شوید، می‌توانید با گذشت چند سال برای گرفتن اقامت آلمان هم اقدام کنید.

شاید بپرسید که بالاخره راحت ترین راه مهاجرت به آلمان کدام است؟ مهاجرت تحصیلی یا کاری؟ واقعیت این است که جواب این سوال پیش خود شماست. بسته به اینکه چه شرایطی دارید و اولویت‌های‌تان کدام‌ها هستند، می‌توانید در دسترس ترین و راحت ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر، اینجا را کلیک کنید و مجله سایت لتسگو یونی را مطالعه نمایید.

منبع: letsgouni.com

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید