دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق آمریکا ضمن انتقاد از نحوه خروج نظامیان این کشور از افغانستان، خطاب به بایدن گفت: باید از مردم عذرخواهی کنی.

ترامپ خواستار عذرخواهی بایدن از مردم شد

به گزارش سلام نو، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتقاد از نحوه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان خطاب به «جو بایدن»، رئیس جمهور فعلی این کشور گفت: باید از مردم آمریکا بخاطر نحوه ترک افغانستان عذرخواهی کنی.

او در ادامه افزود: بایدن با خروج عجولانه خود تجهیزاتی به ارزش ۸۵ میلیارد دلار را در اختیار طالبان گذاشت!

ترامپ ادعا کرد: اگر این امر تحت مدیریت من اتفاق می‌افتاد، خروج نیروهای آمریکا به فاجعه تبدیل نمی‌شد.

پیش از این و در روز سه‌شنبه گذشته دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای اختصاصی با شان هانیتی، خبرنگار شبکه خبری فاکس نیوز از خروج شتاب زده نظامیان آمریکایی از افغانستان در دولت بایدن انتقاد کرد و آن را بزرگترین شرمساری در تاریخ آمریکا دانست.

ترامپ در این باره گفت که آمریکا به سربازان افغان رشوه زیادی برای جنگیدن پرداخت می‌کرد بنابراین وقتی نیروهای آمریکایی از این کشور خارج شدند، افغان‌ها نیز جنگ را متوقف کردند.

گروه طالبان در پیشرفتی سریع توانست در مدت زمان کوتاهی کنترل کل افغانستان را به دست گیرد. ارتش ۳۰۰ هزار نفری افغانستان هیچ کاری در این زمینه نتوانست انجام دهد و بسیاری از نیروهای آن بدون مقاومت خود را تسلیم نیروهای طالبان کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید