طالبان بر اساس قوانین آمریکا یک سازمان تروریستی است و ما پیرو سیاست‌های خود درباره سازمان‌های خطرناک (فعالیت) آنها را ممنوع کرده‌ایم.

فیسبوک فعالیت طالبان را ممنوع کرد

به گزارش سلام نو، فیسبوک اعلام کرد: طالبان را یک "سازمان تروریستی" می‌داند و انتشار هرگونه محتوا از سوی این گروه یا در حمایت از آن در این شبکه اجتماعی ممنوع است.

به گفته این شرکت اینترنتی، تیمی از کارشناسان افغان را مامور رصد و حذف محتوای مرتبط با طالبان در فیسبوک کرده است.طالبان سال‌هاست که از شبکه اجتماعی فیسبوک برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات استفاده می‌کند.تغییر سریع شرایط در افغانستان و تسلط طالبان، شرکت‌های فناوری اطلاعات را برای تصمیم‌گیری درباره چگونگی برخورد با مطالب و محتوای مرتبط با این گروه، در موقعیتی دشوار قرار داده است.

یک سخنگوی فیسبوک  گفت: "طالبان بر اساس قوانین آمریکا یک سازمان تروریستی است و ما پیرو سیاست‌های خود درباره سازمان‌های خطرناک (فعالیت) آنها را ممنوع کرده‌ایم. به این معنا که حساب‌های طالبان یا آنها که از طرف آنها مدیریت می‌شود را حذف می‌کنیم و ستایش، حمایت و نمایندگی آنها را ممنوع کرده‌ایم."فیسبوک می‌گوید که این شرکت درباره به رسمیت شناختن دولت‌ها تصمیم‌گیری نمی‌کند بلکه "مرجعیت جامعه بین‌الملل" را دنبال می‌کند.این شرکت تصریح کرده که سیاست‌هایش درباره طالبان را در تمام پلتفرم‌ها شامل خود فیسبوک و همین طور اینستاگرام و واتس‌اپ اجرا می‌کند.فیسبوک گفت که در صورت مشاهده فعالیت حساب‌های مرتبط با این گروه علیه آنها اقدام می‌کند.شبکه‌های اجتماعی دیگر هم با این مسئله روبرو هستند. سخنگوهای طالبان از توییتر برای اطلاع‌رسانی به هزاران نفری استفاده می‌کنند که آنها را در این شبکه دنبال می‌کنند.

یک سخنگوی توییتر  درباره فعالیت طالبان، به سیاست‌های این شرکت علیه سازمان‌های خشن و رفتار حاوی نفرت اشاره کرد.بر اساس قواعد توییتر این شبکه نباید به گروه‌هایی که ترویج تروریسم یا خشونت علیه غیرنظامیان می‌کنند، اجازه فعالیت دهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید