سیب زمینی یکی از ارزان­ترین مواد خانگی سیاه کردن موهای سفید است. کافی است چند عدد سیب زمینی را پوست کنده و پوست آنها را در ظرفی که حاوی ۲ لیوان آب است، به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. سپس، اجازه دهید که ترکیب خنک شود. در این مرحله چند قطره روغن یا اسانس رزماری یا اسطوخودوس را به ترکیب خنک شده به منظور خوشبو شدن آن اضافه کنید .

روش­های خانگی سیاه کردن موهای سفید

زنان برای زیبایی موهایشان اهمیت بسیاری قائل هستند. یکی از فاکتورهای زیبایی در نظر زنان موهای یکدست مشکی و رنگی بدون وجود تار موی سفیدی است. آن­ها وجود تارموی سفید را افزایش و کهولت سن می­‌دانند. همه می‌­دانیم که زنان همواره به دنبال جوانی و شادابی هستند. از این رو، به هیچ وجه نمی­‌توانند با تارهای آزاردهنده سفید در لابه­‌لای موهایشان کنار  بیایند. اکثر زنان رنگ کردن موهایشان را به عنوان یک راه پیشگیری از مشاهده تارهای سفید انتخاب می‌­کنند. اما این نکته بسیار حائز اهمیت است که رنگ­های مو حاوی مواد شیمیایی هستند که سلامتی مو و پوست زنان را به خطر می­‌اندازد. استفاده بیش از حد از رنگ­های شیمیایی مو خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می­‌دهد. نگران نباشید! همراه ما باشید تا با روش­های خانگی طبیعی و بی­‌خطر سیاه کردن موهایتان آشنا شوید.

سیب زمینی

بله! درست است، سیب زمینی یکی از ارزان­ترین مواد خانگی سیاه کردن موهای سفید است. کافی است چند عدد سیب زمینی را پوست کنده و پوست آنها را در ظرفی که حاوی ۲ لیوان آب است، به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. سپس، اجازه دهید که ترکیب خنک شود. در این مرحله چند قطره روغن یا اسانس رزماری یا اسطوخودوس را به ترکیب خنک شده به منظور خوشبو شدن آن اضافه کنید .

 این ترکیب را بعد از استحمام و شستن موهایتان، بر روی موهای خود ریخته و حسابی سرتان را ماساژ دهید تا اثری از موهای سفید در لابلای موهایتان نماند.

چای سیاه

 یکی دیگر از روش­های خانگی موثر به منظور سیاه کردن موهای سفید، استفاده از چای کیسه­‌ای است. به این منظور چند عدد چای کیسه‌­ای را درون مقداری آب بجوشانید. سپس، محلول را صاف کرده و موهایتان را با آن ماساژ دهید. شما می­‌توانید برای دستیابی به نتیجه مطلوب و موهای یکدست مشکی هفته ای دو بار این روش را انجام دهید.

رنگ موی مشکی طبیعی

مشکی پرکلاغی رنگی است که اکثر زنان به دنبال آن هستند. از این رو می­‌توانید خمیری با استفاده از ترکیب کردن حنای هندی، آبلیمو، کشک و پودر قهوه تهیه کنید. ترکیب به دست آمده را به عنوان رنگ مو بر روی موهایتان بمالید. پس از استحمام با موهای مشکی و براق مواجه خواهید شد.

تنباکو

تنباکو ماده‌­ای است که تهیه آن آسان و ارزان است. پس، به راحتی می­‌توانید رنگ موی مشکی خانگی با استفاده از آن تهیه کنید. به این منظور، چهار قاشق غذاخوری تنباکو را با دو لیوان آب مخلوط کنید، و نیم ساعت روی حرارت بگذارید تا بجوشد. سپس، محلول را بعد از خنک شدن روی سرتان ماساژ دهید.

رزماری

در این روش ابتدا دو فنجان آب را بر روی یک چهارم فنجان رزماری خشک ریخته و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس، محلول را از صافی رد کنید و اجازه دهید خنک شود. محلول خنک شده را بر روی موهایتان ریخته و ماساژ دهید. اگر این محلول یک شب تا صبح بر روی موهایتان باقی بماند تاثیر بیشتری خواهد داشت.

سخن آخر

همانطور که می­‌دانید برای رسیدن به نتیجه مطلوب در هنگام استفاده از روش­های خانگی باید صبر پیشه کنید. اما، خیالتان از بی خطر بودن روش­های خانگی راحت است و استرس بیماری و آسیب­های غیر قابل جبران را نخواهید داشت.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید