علاوه بر اینکه یراق آلات شیشه بالکن باید از جنس های با کیفیت و مقاوم باشد بلکه همین کیفیت آن هم باید به گونه ای باشد که در طولانی مدت دچار شکستگی و یا خمیدگی نشود. زیرا پانل های شیشه ای بزرگ با توجه به استفاده از این یراق آلات به یکدیگر متصل شده اند و بی کیفیت بودن آلیاژهای به کار رفته در یراق آلات شیشه بالکن می تواند تمام سازه شیشه بالکن را دچار آُسیب و اختلال کند.

ویژگی های مهم یراق آلات شیشه بالکن

علاوه بر اینکه یراق آلات شیشه بالکن باید از جنس های با کیفیت و مقاوم باشد بلکه همین کیفیت آن هم باید به گونه ای باشد که در طولانی مدت دچار شکستگی و یا خمیدگی نشود. زیرا پانل های شیشه ای بزرگ با توجه به استفاده از این یراق آلات به یکدیگر متصل شده اند و بی کیفیت بودن آلیاژهای به کار رفته در یراق آلات شیشه بالکن می تواند تمام سازه شیشه بالکن را دچار آُسیب و اختلال کند. از طرف دیگر جنس این یراق آلات باید به گونه ای باشد که بتواند در تمامی شرایط آب و هوایی و در چهار فصل سال به خوبی از خود مقاومت نشان دهد. زیرا ممکن است شیشه بالکن مدت ها در زیر برف و باران قرار بگیرد و یا در روزهای تابستان متحمل آفتاب سوزان شود. از این رو باید به گونه ای ساخته شده باشد که دچار هیچ نوع پوسیدگی و یا زنگ زدگی نشود تا بتوان بالکن شیشه ای ایمن و مطمعنی داشت. قفل شیشه بالکن هم در بالا و در پایین آن نصب می شود. در یک شیشه بالکن برای هر کدام از پانل های شیشه ای که به صورت لولایی باز می شوند باید از یک دست قفل استفاده کرد. قفل ها همانطور که از نامشان پیداست وظیفه ایجاد امنیت در شیشه بالکن را بر عهده دارند. از این رو استحکام و مقاومت و همچنین کیفیت این قفل ها می تواند تاثیر بسطایی در امنیت شیشه بالکن داشته باشند. زمانی که از قفل شیشه بالکن استفاده می کنید شیشه از قسمت بیرون ایمن بوده و باز نخواهد شد. از این رو راه ورود سارقان به کلی بسته می شود. از تمامی یراق آلات شیشه بالکن که بگذریم یراق آلاتی همچون پیچ و اتصالات نقش بسیار مهمی را بازی می کنند. پیچ و اتصالات موجب می شوند که قطعه لامای مورد استفاده به خوبی در پروفیل مورد نظر خود فیکس شود. از این رو مقاومت شیشه بالکن را افزایش می دهند. اینکه شیشه بالکن مورد نظر شما چه مدت بتواند ماندگاری خود را حفظ کند به طور مستقیم و پیچ و اتصالات و کیفیت این یراق آلات به کار رفته در آن ها وابسته است.

یراق آلات کرکره برقی و کارکرد آن ها

می توان گفت یکی از یراق آلات کرکره برقی که مهمترین کاربرد را در حرکت صحیح کرکره برقی ایفا می کند، موتور کرکره برقی است. موتور کرکره برقی در دو مدل ساخته می شود. موتور ساید و موتور توبلار از این دسته موتورهای کرکره برقی هستند. حال با توجه به میزان امنیت کرکره برقی و مکانی که قرار است در آن جا نصب شود می توان از هر کدام از این موتورها استفاده کرد. یراق آلات دیگری که می خواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم تیغه کرکره برقی می باشد. این تیغه با استفاده از نیروی برق کنترل می شود و باز و بسته شدن آن به جریان برق وابسته است. اینکه شما چه نوع تیغه کرکره برقی را انتخاب کنید می تواند سلیقه ای باشد اما باید کارکرد آن را نیز مد نظر داشته باشید زیرا مدل های تیغه کرکره برقی بسیار متنوع هستند و هر کدام می توانند زیبایی کلی کرکره برقی را نیز تحت تاثیر خود قرار دهند. از طرف دیگر تیغه از جمله یراق آلاتی است که می تواند مقاومت، استحکام و ایمنی کرکره برقی را نیز تضمین کند. از این رو مهم است که در چه مکانی از چه نوع تیغه کرکره برقی استفاده می شود. تیغه های مختلفی که امروزه در ساخت کرکره برقی مورد استفاده قرار می گیرند شامل تیغه های گالوانیزه، پلی کربنات و همچنین تیغه های آلومینیومی هستند که نصابان با توجه به تجربه و مهارتی که دارند به خوبی می دانند در چه مکان هایی باید از کدام نوع کرکره برقی استفاده شود تا کارکرد کرکره برقی به درستی انجام بگیرد.

Description: C:\Users\ramadoor7\Desktop\مقالات رپورتاژ\عکس\kerkereh-1-min.jpg

آهن کشی و استفاده از چسب های یووی به عنوان یراق آلات پارتیشن شیشه ای در نصب آن ها

چسب های یووی آهن کشی از مهم ترین یراق آلات پارتیشن شیشه ای است که باید در زمان نصب پارتیشن ها به دقت مورد استفاده قرار بگیرند تا بتوان یک پارتیشن شیشه ای خوب را نصب کرد. چسب های یووی از جمله یراق آلاتی هستند که برای چسباندن پانل های مختلف شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند. باید توجه داشته باشید که این چسب ها بسیار قوی هستند و زمانی که شیشه ها را کاملا تمیز و خشک کردید می توانید آن ها را با چسب یووی به هم متصل کنید. اگر در اتصال پانل ها دقت کافی را به خرج ندهید بعد از آن جدا کردنشان اصلا کار راحتی نخواهد بود. از طرف دیگر آهن کشی نیز از یراق آلات پارتیشن شیشه ای محسوب می شود. با توجه به اینکه مکان مورد نظر چه میزان مقاومت و استحکام پارتیشن شیشه ای را نیاز دارد می توان برای آهن کشی حتی از سازه های با جنس آلومینیوم نیز استفاده کرد. این کار به طور معمول با استفاده از قوطی هایی که در ابعاد چهل در چهل و یا چهل در هشتاد هستند انجام می گیرد. برای محکم کاری پارتیشن شیشه ای پانل های شیشه ای مورد نظر را در این دهانه ها نصب می کنند.

Description: C:\Users\ramadoor7\Desktop\مقالات رپورتاژ\عکس\darb-1.jpg

یراق آلات درب اتوماتیک شیشه ای

از آن جا که درب اتوماتیک شیشه ای با استفاده از نیروی برق کنترل می شود، ممکن است قطع و وصل شدن برق بر روی کارکرد آن تاثیر منفی داشته باشد. از این رو از یراق آلاتی همچون استابلایزر در درب اتوماتیک شیشه ای استفاده می شود که این یراق آلات می توانند قطع و وصل ناگهانی برق و نوسانات ناشی از آن را به خوبی کنترل کند تا مشکلی برای درب اتوماتیک شیشه ای به وجود نیاید. ریموت کنترل درب اتوماتیک شیشه ای نیز کار ما را برای باز و بسته کردن درب بسیار راحت کرده است و با استفاده از آن می توان در شرایط خاص درب را کنترل کرد تا مشکلی برای عبور و مرور به وجود نیاید. اینکه درب های اتوماتیک چگونه بدون دخالت دست می توانند در زمان معین باز و بسته شوند را سنسور تشخیص می دهد. سنسور درب اتوماتیک شیشه ای را می توان به گونه ای تنظیم کرد که زمانی که شخص یا شیئی در فاصله معینی از درب اتوماتیک شیشه ای قرار می گیرد سنسور فعال شده و درب را باز یا بسته می کند. برای تبدیل ولتاژی که در درب اتوماتیک شیشه ای استفاده می شود از منبع تغذیه استفاده می کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید