بنابر اعلام وزارت امور خارجه چین، سفیر این کشور در لیتوانی بر سر مساله تایوان فراخوانده شده است و از لیتوانی خواسته شده تا نسبت به خروج سفیرش از چین اقدام کند.

سفیر چین از لیتوانی فراخوانده شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از طرف لیتوانیایی میخواهیم تا فورا تصمیم اشتباه خود را اصلاح کند، تدابیر قاطعی برای جبران این لطمه اتخاذ کرده و بیش از این در مسیر اشتباه حرکت نکند.

وزارت خارجه چین تاکید کرد که قویا لیتوانی را که به تایوان اجازه داده یک دفتر نمایندگی در لیتوانی بر پا کند، محکوم میکند.

در ماه ژوئیه، وزیر خارجه تایوان گفته بود که این جزیره خودگردان یک دفتر نمایندگی در ویلنیوس افتتاح میکند که در راستای استراتژی برای توسعه و تعمیق روابط با کشورهایی در اتحادیه اروپا و در کل اروپاست. پیشتر آسرین آرمونایت، وزیر اقتصاد لیتوانی گفته بود که دولت ویلنیوس در نظر دارد تا یک دفتر نمایندگی تجاری در پاییز در تایوان باز کند.

به دنبال آن، وزارت خارجه چین نسبت به چنین اقدامی به دولت لیتوانی هشدار داد.

تایوان از ۱۹۴۹ به صورت مستقل از سرزمین اصلی چین اداره میشود. پکن این جزیره را استان خود قلمداد میکند، در حالیکه تایوان تاکید دارد یک کشور خودمختار است و روابط سیاسی و اقتصادی خودش را با چندین کشور دیگر حفظ میکند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید