به گفته سخنگوی دفتر سیاسی طالبان، این گروه در پیامی به آمریکا در خصوص هرگونه دخالت در امور داخلی افغانستان هشدار داده است.

خط و نشان طالبان برای دولت آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، این مقام طالبان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: به آمریکا درباره هر گونه دخالت در افغانستان هشدار می دهیم.

وی تاکید کرد هیچ گونه آتش بسی فراتر از توافق بین مقامات افغان بدست نیامده است و دولت افغانستان را نیز به تشدید تنش ها در این کشور از طریق انجام عملیات درچندین استان متهم کرد.

فواد امان سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در پیامی توئیتری تایید کرد روز شنبه بمب افکن های B-۵۲ آمریکایی مواضع طالبان را در ولایت های جوزان و شبرغان هدف قرار دادند و خسارات سنگینی را بر آن وارد کردند.

عملیات تهاجمی طالبان همزمان با آمادگی آمریکا برای تکمیل خروج نیروهایش از این کشور تشدید شده است. روز شنبه طالبان اعلام کرد ولایت نیمروز در جنوب غربی افغانستان شامل مرکز آن زرنج را به تصرف در آورده که اولین مرکز استانی است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون به تصرف این گروه در آمده است. طالبان همچنین استان ولایت جوزجان در شمال افغانستان را نیز تصرف کرده است.

اسپوتنیک نوشت: پیشرفت های این گروه نگرانی هایی را در جهان برانگیخته است و سازمان های بین المللی حقوق بشر درباره آینده افغان ها به ویژه زنان هشدار داده اند. رایان کروکر سفیر سابق آمریکا در افغانستان روز یکشنبه درباره پیشرفت های سریع طالبان ابراز تردید کرد و گفت «جنگ طولانی داخلی نتیجه ای است که بیشتر احتمال آن می رود.

مشاوران افغان مانند مترجمان و نیروهای امنیتی کمک کننده به سربازان آمریکایی در طول جنگ طولانی افغانستان و خانواده های آنها به «هدف شماره یک» جنگجویا طالبان تبدیل شده اند. طالبان این گروه را خائن می نامد.

قرار است برنامه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر کامل شود. در توافق آمریکا و طالبان در دوحه در فوریه ۲۰۲۰ دو طرف درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان توافق کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید