سفارت آمریکا در افغانستان در پی تشدید تنش‌ها در این کشور، خواستار خروج شهروندانش از خاک افغانستان شد.

آمریکا خواستار خروج اتباع خود از افغانستان شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، همزمان با افزایش درگیری ها میان طالبان و نیروهای افغان، سفارت آمریکا در کابل امروز با صدور اطلاعیه ای به شهروندان این کشور گفت که هر چه سریع تر از خاک افغانستان خارج شوند.

بیانیه سفارت آمریکا در کابل هشدار داد: این سفارتخانه از شهروندان آمریکایی می خواهد هر چه سریعتر و با استفاده از گزینه پروازهای تجاری موجود نسبت به ترک خاک افغانستان اقدام کنند. بنابر شرایط موجود امنیتی و تعداد کم کارمندان، توانایی سفارت در رساندن کمک به شهروندان آمریکایی در افغانستان حتی در کابل بسیار محدود است.

سفارت آمریکا در کابل در ادامه مدعی شد: توصیه های سفر به افغانستان همچنان در بالاترین سطح ممکن (سطح ۴: سفر نکنید) به علت جرم و جنایت، تروریسم، ناآرامی مدنی، آدم ربایی، درگیری های مسلحانه و همه گیری ویروس کرونا، باقی می ماند. پروازهای محلی و مسیرهای حمل و نقل زمینی خارج از کابل به شدت محدودند و در معرض لغو یا بسته شدن قرار دارند.

وزارت خارجه انگلیس نیز پیشتر در همین رابطه با تغییر راهنمای سفر به افغانستان، از همه اتباع خود خواست که خاک این کشور را ترک کنند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که در حال حاضر، بهتر است که اتباع انگلیسی با توجه به بدتر شدن اوضاع افغانستان، خاک این کشور را از طریق پروازهای معمول مسافری ترک کنند.

همچنین از شهروندان انگلیسی خواسته شده در تماس با سفارت این کشور در کابل، برنامه سفر خود را قطعی کنند.

ایالات متحده و انگلیس در حالی نگران حال اتباع خود شده اند که خروج غیر مسئولانه نیروهای بیگانه و در رأس آنها آمریکا از خاک افغانستان، عامل بی ثباتی در این کشور است. در ۲۰ سال گذشته، آمریکا و متحدان ناتو به بهانه حفظ امنیت و کمک به استقلال دولت و ارتش افغانستان، حضور نظامی در این کشور را توجیه کردند حال آنکه اکنون شاهد سقوط یک به یک شهرها و روستاهای افغانستان در نتیجه پیشروی های طالبان هستیم و از سوی دیگر، بخش هایی از افغانستان نیز به کانونی برای حضور داعش تبدیل شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید