شیما کربلایی گفت: ما توانستیم با تحقیقات فراوان صابون، روغن، کرم و حتی بذرِگانودرما را تولید کنیم که ان‌شاءالله این محصول را به تولید انبوه می‌رسانیم.

تولید بذر گانودرما در ایران!

سلام نو – سرویس اقصادی: اگر که به دنبال خواصِ دارویی گیاهان گشته باشید، امکان ندارد اسم قارچ گانودرما را نشنیده باشید! چینی‌ها معتقدند که این قارچ نماد زندگی شاد، شانس، سلامتی و طول عمر و حتی جاودانگی است. به تازگی در ایران اسم این قارچ را می‌شنویم و خیلی از کارآفرینان دست به تولید این قارچ زده‌اند. این قارچ در طب سنتی، جهت درمان بی خوابی، تنگی نفس، تقویت حافظه، بیماری‌های کلیه و کبد، ورم مفاصل و آسم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه شیما کربلایی، ۲۶  ساله دارای لیسانس میکروبیولوژِی در شهر انزلی در گفت و کو با سلام نو از نحوه تولید این قارچ می‌گوید.

شیما کربلایی در مورد چگونگی تولید بذر این قارچ گفت: با مطالعه مقالات، مجلات و دیدن ویدئو های آموزشی و آزمایش های مکرر توانستم بذرِ گانودرما را برای اولین بار در ایران تولید کنم.

این کارآفرین با اشاره به خواصِ قارچ گانودرما ادامه داد: ما توانستیم صابون، روغن و کرمِ گانودرما را تولید کنیم که برای درمان خیلی از بیماری ها موثر است،  با اینکه ما از نظر مالی هیچ حمایتگری نداشتیم و نوسان برقی که اخیرا اتفاق می‌افتاد کمی چالش برانگیز بود اما باز هم تلاش می‌کردیم تا بتوانیم با فروش محصولات به مردم کمکی کرده باشیم.

شیما کربلایی درباره‌ی شروعِ پرورش قارچ گفت: بنده با گذراندن دوره‌ی آموزشی با تدریس دکتر قیلاوی زاده (Ardalan ghilavizadeh) توانستم در تیر ماهِ سال ۹۹ با ۴۰ الی۵۰ میلیون تومان برای یک سالن کوچک به همراهِ خانواده‌ام، پرورش قارچ گانودرما را شروع کنم. برای اشخاصی که سالن های بزرگتری دارند باید مبلغ ۱۲۰ الی ۱۴۰ میلیون تومان هزینه کنند.

وی افزود: برای شروع به تجهیزاتی مانند سالنِ استریل، قفسه بندی های استاندارد و همچنین میزان دمای مناسب توسط دستگاه رطوبت ساز و در نهایت کمپوست یا مواد اولیه برای به‌دست آوردنِ قارچ نیاز است.

کربلایی گفت: سلامتی مردم برای من اهمیت زیادی دارد. دوست داشتم به اشخاصی که چربی خون، کبدچرب، دیابت و ...  دارند کمکی کرده باشم و با توجه به اینکه رشته‌ی تحصیلی من میکروبیولوژی است، می‌توانم در این راه مردم  را راهنمایی کنم چرا که این قارچ در تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان زگیل تناسلی و  کم تر شدن عود تبخال تناسلی موثر است و ۴۰۰ نوع ماده‌ی ارزشمند دارد.

وی در موردِ چگونگی نحوه فروش محصولات خود گفت: فروش بنده از طریق صفحه مجازی است که حتی در زمان کرونا هم خدا را شکر فروشِ ما کم نشد و چه بسا در زمان کرونا و استفاده‌ی بیشتر مردم از فضای مجازی، آنها با خواص این قارچ بیشتر آشنا شدند.

شیما کربلایی ادامه داد: نسبت به هزینه‌ای که می‌شود، از درآمد راضی هستم اما بیشتر هدف من کمک به مردم است چرا که این قارچ می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بسیار بالا ببرد. قارچِ تولیدیِ ما لوسیدوم است که با قارچِ گانودرمای جنگلی تفاوت دارد و طبیعتا نوعِ لوسیدوم است که دارای خواصِ دارویی است، مردم باید از شخصی که سالن دارد مشاوره بگیرند که هم این دو گونه‌ی قارچی را تشخیص دهد و هم بتواند به مردم کمک کند تا مقدار تعیین شده ای را مصرف کنند.

کربلایی درباره‌ی نحوه‌ی نگهداریِ این محصول گفت: قارچ گانودرما پس از برداشت در دمای ۴۵ درجه کاملا خشک می‌شود و پس از آن ۶ تا ۱۲ ماه هیچ اتفاقی برای این قارچ نمی‌افتد و راحت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیما کربلایی در انتها بیان کرد: توصیه‌ی من به اشخاصی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند این است که با عشق و صبوری شروع به کار کنند، این قارچ ها مانند انسان‌ها نیاز به اکسیژن و توجه بسیاری دارند و  بعد از پرورش به فکر فروش نباشند، بیشتر به فکر کسب علم و دانش در این زمینه برای درمانِ بیماری‌ها و کمک به مردم باشند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید