مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از ابتلای بالغ بر ۱۰هزار نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا و مرگ بیش از ۷۰۰ راننده تاکسی از زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد.

مرگ بیش از ۷۰۰ راننده تاکسی به دلیل ابتلا به کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، سهم حمل و نقل عمومی در انتقال و توسعه چرخه کرونا ویروس بیش از ۲۶ درصد می باشد، از این رو ستاد ملی مبارزه با کرونا رانندگی حمل و نقل عمومی را از مشاغل در معرض خطر ابتلا به این ویروس شناسایی کرد و ضمن اعمال محدودیت‌هایی در این حوزه از جمله کاهش تعداد مسافر و جداسازی کابین راننده، الزاماتی همچون استفاده مستمر از لوازم ایمنی و ضدعفونی مکرر ناوگان را نیز تصویب و ابلاغ کرده است.

وی افزود: علیرغم رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در این بخش، به علت تماس مستمر رانندگان با مسافرین، شاهد افزایش ابتلای فعالین این عرصه به کرونا و متاسفانه فوت روبه رشد شماری از رانندگان مبتلا هستیم.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور ادامه داد: از ابتدای شیوع پاندمی کرونا در کشور، تا کنون بالغ بر ۱۰ هزار نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد متاسفانه بیش از ۷۰۰ نفر فوت نموده‌اند.

وی تاکید کرد: با تاکید بر حساسیت و ضرورت ارائه خدمات توسط ناوگان تاکسیرانی در کشور و با هدف قطع زنجیره کرونا، بدنبال پیگیری‌های صورت گرفته، رانندگان فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس اعلام وزارت بهداشت در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا قرار گرفته‌اند، ولیکن با توجه به روند صعودی ابتلای رانندگان در موج پنجم کرونا و همچنین موافقت ریاست جمهور با آغاز واکسیناسیون رانندگان این حوزه، در خواست ما از وزارت بهداشت و ستاد مقابله با بیماری کرونا، تسریع در اجرای طرح واکسیناسیون رانندگان از اوائل مردادماه می‌باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید