رسانه های داخلی افغانستان اعلام کردند که تعدادی از گذرگاه های مرزی افغانستان و پاکستان به دست گروه طالبان سقوط کرد .

 گذرگاه های مرزی افغانستان و پاکستان به تصرف طالبان درآمد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رسانه های داخلی افغانستان از تسلط گروه طالبان بر برخی گذرگاه های استراتژیک مرزی افغانستان با پاکستان خبر می دهند.

در همین ارتباط، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از برخی منابع داخلی افغانستان، سقوط شهرستان «پرچمن» و گذرگاه مرزی «اسپین بولدک» را تائید کرده است.

شهرستان «پرچمن» از توابع استان فراه در غرب افغانستان و گذرگاه مرزی «اسپین بولدک» در استان قندهار است.

همچنین «فاروق حضرتی»، سخنگوی پلیس فراه، سقوط شهرستان «پرچمن» از توابع این استان را به دست طالبان تایید کرد و گفت: همه مراکز دولتی در این شهرستان به دست طالبان افتاده است.

از سوی دیگر خبرها حاکی از آن است که فرمانده پلیس شهرستان پرچمن در تبانی با طالبان، مرکز این شهرستان را بدون درگیری با طالبان واگذار کرده است.

طالبان گفته است همچنین گذرگاه مرزی «اسپین بولدک» در استان قندهار که در مرز افغانستان با پاکستان قرار دارد نیز به تصرف افراد این گروه درآمده است.

با وجود اعلام سقوط برخی گذرگاه های مرزی افغانستان و پاکستان به دست طالبان، اما سخنگوی وزارت کشور افغانستان ادعاها درباره تصرف گذرگاه سپین بولدک را تکذیب کرد و گفت: حمله طالبان به گذرگاه سپین بولدک دفع شده است. طارق آرین، سخنگوی وزیر کشور افغانستان، به خبرگزاری فرانسه گفت که حمله طالبان به مرز «سپین بولدک» از سوی نیروهای امنیتی دفع شده است.

در روزهای گذشته طالبان مدعی شده است که کنترل بیشتر از ۱۶۰ ولسوالی را به دست گرفته اما دولت تاکنون رسماً سقوط ۸۰ ولسوالی را تأیید کرده است.

پیش روی‌های طالبان و سقوط شهرستان‌های افغانستان در حالی است که اشرف غنی رئیس جمهور این کشور گفته است وضعیت امنیتی تا سه ماه آینده بهبود می‌یابد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید