در این مقاله، سی ار ام سنا که کامل ترین و جامع ترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان در ایران است به شما می گوید که استفاده از یک سیستم مدیریت کسب و کار رایگان برای شما گزینه ی مناسبی است، یا به یک سیستم کامل تر نیاز دارید.

آیا نرم افزار CRM رایگان ارزش کاربردی دارد؟

انتخاب یک نرم افزار CRM برای بهبود امور فروش، خدمات رسانی به مشتری و تیم های بازاریابی تصمیمی نیست که سرسری گرفته شود.

نرم افزاری که انتخاب می کنید و چگونگی استفاده از آن می تواند شدیدا بر روی تجربه ی مشتریانتان تاثیر بگذارد، و تعیین کند که مشتریان مایل به ادامه ی خرید و استفاده از خدمات شما خواهند بود یا خیر.

بنابر این زمانی که تبلیغ یا پیشنهاد یک نرم افزار CRM رایگان به شما می شود، حتما می بایست از خودتان بپرسید که آیا این سیستم می تواند برای شما و کسب و کارتان گزینه ی مفیدی باشد؟.

در این مقاله، سی ار ام سنا که کامل ترین و جامع ترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان در ایران است به شما می گوید که استفاده از یک سیستم مدیریت کسب و کار رایگان برای شما گزینه ی مناسبی است، یا به یک سیستم کامل تر نیاز دارید.

https://crmsana.com/

نرم افزار CRM رایگان چیست؟

 کلمه ی CRM مخفف Customer Relationship Management به معنای مدیریت ارتباط با مشتریان است، و به پلتفرم و سیستمی گفته می شود که در آن مشتریانی که با تیم های مختلف شما نظیر تیم فروش یا بازاریابی ارتباط برقرار می کنند تحت پیگیری قرار گرفته و ارتباط با آنها توسط این تیم ها مدیریت خواهد شد.

چند دهه ی پیش پلتفرم های مدیریت ارتباط با مشتری از قیمت بسیار بالایی برخوردار بودند و همین مسئله باعث میشد که کسب و کار های کوچک تا متوسط معمولا تا مدت زیادی به فکر استفاده از آنها نیافتند.

 اما امروزه این سیستم ها در تمام اشکال و اندازه ها، نظیر سی آر ام های رایگان و متن باز (open source) دیده می شوند و دیگر هیچ کسب و کاری نمی تواند بگوید که این سیستم کاربردی برایش ندارد.

نرم افزار CRM رایگان چیست؟

یک نرم افزار سی ار ام به شما در انجام کار های زیر کمک می کند:

  • بهبود و ساده سازی فرایند های بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان،
  • مدیریت و ثبت تمامی ارتباطات برقرار شده با مشتریان،
  • نظارت دقیق بر روی قیف فروش شما،

علاوه بر این موارد، امکانات ویژه ای که نرم افزار سی ار ام سنا در اختیار شما قرار می دهد شامل:

  • دسته بندی، امتیاز دهی و ارائه جایزه به مشتریان، یک باشگاه مشتریان کامل!
  • مدیریت کامل فاکتور ها و فرایند فروش اختصاصی شما، نظارت بر پرداختی های مشتریان، وصول و برگشت چک، تمام امکانات یک نرم افزار فروش حرفه ای!
  • پروفایل ۳۶۰ درجه مشتریان، سیر تا پیاز اطلاعات مشتریان در یک صفحه ی جامع به همراه نمودار بررسی کنید.

در کنار این موارد، با استفاده از اپلیکیشن سی آر ام سنا تمامی قابلیت های یک CRM حرفه ای را در جیب خود داشته باشید!

شکی نیست که این موارد عالی به نظر می رسند، اما چه چیزی باعث می شود که بسیاری از شرکت ها نتوانند بدون استفاده از CRM به کار خود ادامه دهند؟

* ضرورت استفاده از CRM

همانطور که همه ی متخصصان و مشاوران کسب و کار می گویند، بازار امروز با سرعت نور درحال حرکت است و مشتریان پیوسته به دنبال خدمات و کیفیت بهتر هستند، و همین امر باعث شده تا استفاده از یک سیستم مناسب به یک امر ضروری برای هر نوع شرکت و سازمانی تبدیل شود.

اگر می خواهید کسب و کارتان بهتر عمل کند، سریع تر رشد کند و منابع کمتری به هدر برود، پشتیبانی از تیمتان با فرایند های هوشمندانه و سیستم های قدرتمند و توانا یک ضرورت غیر قابل انکار برای شماست.

مطالعات نشان می دهد که بطور کلی ۵۰ درصد از افرادی که تیم فروش شما با آنها ارتباط برقرار می کنند پذیرای خدمات و محصولاتی که شما ارائه می کنید نخواهند بود. به این ترتیب بدون استفاده از یک نرم افزار سی ار ام هوشمند و قدرتمند، شما صرفا درحال تلف کردن انرژی تیم خود برای ارتباط با افراد ناکارآمد خواهید بود.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تنها زمان تیم شما نیست که باید نگرانش باشید. طبق مطالعاتی که اخیرا برای روی مشتریان و مصرف کنندگان کسب و کار های مختلف انجام شده است، ۸۰ درصد از مشتریان دنیای مدرن معتقدند که عدم وجود یک تجربه ی شخصی سازی شده عاملی سرد کننده و بزرگ برای آنهاست.

اما چطور می توان یک تجربه ی شخصی برای هر مشتری ایجاد کرد و پیشنهاد هایی به او داد که مخصوص خود او باشد؟ با داشتن اطلاعات کافی!

شاید بزرگ ترین مزیتی که یک نرم افزار CRM حرفه ای دارد این باشد که می تواند اطلاعات مشتریان را بصورت کامل، منظم و دسته بندی شده ذخیره کند تا تیم فروش پیشنهاد هایی مطرح کند که مشتری نتواند آن را پس بزند.

* ویژگی ها و محدودیت های نرم افزار CRM رایگان

بسیاری از افراد این سوال برایشان به وجود می آید که:

آیا استفاده از یک سی آر ام رایگان کافی است؟

پاسخی که سی ار ام سنا به آنها می دهد این است که: همه چیز بستگی به شما دارد!

اگر شما یک کسب و کار نوپا و کوچک باشید که صرفا نیازتان به یک سیستم ثبت تعداد کمی مشتری و اطلاعات جزئی مثل شماره تماس یا آدرس ایمیل آنهاست، شاید با جست و جوی کافی بتوانید سیستم رایگانی پیدا کنید که پاسخگوی نیاز هایتان باشد.

اما اگر کسب و کارتان از مراحل ابتدایی خارج شده و تعداد مشتریانتان رو به افزایش باشد، شاید بهتر باشد فکر استفاده از سیستم های رایگان را از سرتان بیرون کنید، چرا که با محدودیت هایی که این سیستم ها دارند، ممکن است بیش تر از اینکه عصای دستتان باشند، به سنگی اضافه بر سر راهتان باشند!

نرم افزار crm

در ادامه می توانید برخی از امکانات و محدودیت های این نوع سیستم ها را مشاهده کنید:

- مدیریت ارتباطات

مدیریت ارتباطات که به آن «مدیریت سرنخ ها» هم گفته می شود، در واقع فرایند سازماندهی مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه ی شما به شکلی استراتژیک است که باعث بهبود ارتباط شما با آنها خواهد شد.

ارتباطاتی نظیر فرم های پر شده، تیکت ها و کامنت های ثبت شده، مکالمات تلفنی و ... در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری شما ثبت خواهد شد.

- مدیریت قیف فروش

قیف فروش به شما کمک می کند تا درک بهتری از اینکه مشتریان شما در چه مرحله ای قرار دارند، و تیم فروش شما می بایست بیش تر بر روی چه بخش هایی تمرکز کند داشته باشید. همچنین این بخش به تیم شما کمک می کند تا مشتریان را بر اساس شاخصه های مختلف دسته بندی کند.

این دو مورد، مواردی هستند که معمولا می توان در نسخه های رایگان سیستم های سی آر ام مشاهده کرد. در ادامه به محدودیت های این نرم افزار ها می پردازیم.

- عدم توسعه پذیری

به دلیل محدودیت هایی که در زمینه ثبت سرنخ ها و کاربران وجود دارد، سی آر ام رایگان می تواند مانع رشد کسب و کار شما شود.

بطور کلی هدف اصلی استفاده از نرم افزار CRM رشد کردن و ایجاد فرصت های فروش بیش تر است. اما اگر سیستم شما نتواند از پس این کار بر بیاید، مناسب کسب و کار شما نیست.

- عدم وجود اتوماسیون فروش

در دنیای کسب و کار های مدرن، اتوماسیون به یک امر ضروری برای هر تیمی تبدیل شده است. امروزه شرکت ها و سازمان های موفق، کار های سنگین را به هوش مصنوعی و ربات ها می سپارند، درحالی که اعضای تیم تمرکز خود را روی انجام کار های استراتژیکی می گذارند.

درست است که بعضی از سیستم های رایگان می توانند در برخی زمینه ها عمل اتوماسیون را انجام بدهند، اما انتظار زیادی از آنها نداشته باشید، چرا که هیچ سیستم رایگانی نمی تواند فرایند فروش شما را بطور کامل به یک فرایند خودکار و اتوماتیک تبدیل کند.

- گزارشات ناقص

پیتر دراکر (Peter Drucker) می گوید:

هرچه اندازه گیری شود، مدیریت هم می شود

و کسب و کار شما هم از این قضیه مستثنی نیست. مشکل اینجاست که سیستم های سی آر ام رایگان نمی توانند گزارشات دقیقی به شما ارائه کنند، و این قضیه باعث می شود که دست و بال شما تا حد زیادی در هنگام تصمیم گیری بسته شود!

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ژاله روستایی US ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    چطور میتونیم یک نسخه دمو از سنا تهیه کنیم؟
    • سنا IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      سلام دوست عزیز وقت شما بخیر. به وب سایت سنا مراجعه فرمایید. www.crmsana.com

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید