۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: 55267071

مخبر پس از روی کار آمدن، به دنبال ایجاد تغییرات بنیادی در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی بود. به همین منظور با مشارکت کارآفرینان، مخترعان و نخبگان کشور توانست اوضاع مناطق محروم کشور را سر و سامان دهد. از جمله مهمترین فعالیت‌های وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درباره محمد مخبر بیشتر بدانید

محمد مخبر در شهر دزفول استان خوزستان متولد شده است. وی تحصیلات خود را در زمینه دکترای حقوق و مدیریت به پایان رساند و  در سال ۱۳۸۶ توسط رهبر معظم انقلاب بعد از محمد جواد ایروانی به عنوان رئیس ستاد اجرایی فرمان امام انتخاب شد. قبل از این به عنوان معاونت بازرگانی، حمل و نقل بنیاد مستضعفان، ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان مشغول فعالیت بود. در ادامه با فعالیت‌های وی بیشتر آشنا خواهید شد.

فعالیتهای محمد مخبر از سال ۱۳۸۶ تا کنون

مخبر پس از روی کار آمدن، به دنبال ایجاد تغییرات بنیادی در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی بود. به همین منظور با مشارکت کارآفرینان، مخترعان و نخبگان کشور توانست اوضاع مناطق محروم کشور را سر و سامان دهد. از جمله مهمترین فعالیت‌های وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

● تاسیس بزرگترین بیمارستان سیار در کشور زیر نظر بنیاد برکت

کلید طراحی و ساخت این بیمارستان توسط بنیاد برکت در آذر ۱۳۸۶ زده شد. بنیاد برکت یک موسسه دانش بنیان است که با هدف اشتغال زایی و تولید تجهیزات بیمارستانی، درمان و دارو در کشور فعالیت دارد.

از دیگر اقدامات موسسه دانش بنیان برکت، شرکت برکت تل وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام است که با اجرای طرح سلامت الکترونیک توانست خدمات رسانی هرچه بهتر را به مناطق محروم کشور ارائه دهد.

● اقدامات اساسی بهداشتی و درمانی پس از شیوع بیماری همه گیری کووید 19

تولید واکسن  از مهمترین اقدامات محمد مخبر پس از همه گیری ویروس کرونا است. به گونه ای که ایران را در جمع شش کشور تولید کننده واکسن کوئید ۱۹ قرار داد. عملیات آزمایشگاهی این طرح در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد. از دیگر اقدامات وی در این زمینه راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ با حضور بیش از 2000 پزشک برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است. او همچنین توانست بزرگترین کارخانه تولید ماسک در جنوب غرب آسیا را در فروردین ۹۹ افتتاح نماید.

● تأسیس بنیاد اجتماعی برکت احسان

بنیاد برکت احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام است که فعالیت خود را به منظور سازماندهی و مدیریت بحران راه اندازی نمود. در واقع هدف از تاسیس این بنیاد ایجاد اقدامات سریع با توجه به شرایط اقتصادی کشور است. البته این بنیاد بر نیروهای مردمی و جهادی متکی است و اقدامات خود را از این طریق انجام می‌دهد.

● تاسیس شهرک دارویی برکت

این شهرک فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی را در زمینه صنعت داروسازی انجام می دهد و توسط محمد مخبر تاسیس شده است.

● فعالیت‌های عمده در قرارگاه جهادی ستاد اجرائی فرمان امام (ره)

این قرارگاه جهادی در سال ۱۳۹۵ با جمع آوری و حمایت گروه‌های جهادی از دانشگاه‌ها و نیروهای مردمی تشکیل شد و هدف آن خدمت رسانی در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، اشتغال، آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های عمرانی، بهداشت و درمان در مناطق محروم است. در سال ۱۳۹۷ نیروهای جهادی توانستند به پنج هزار کودک محروم خدمات بهداشتی و غذایی ارائه نمایند. محمد مخبر به عنوان عضوی از این قرارگاه در سال ۹۸ همزمان با وقوع سیل خوزستان با جمع‌آوری بیش از ۱۲۰ گروه‌ جهادی و ۲۵۰۰ نفر توانسته اقدامات عمده‌ای را برای کمک به سیل زدگان این منطقه انجام دهد.

سخن پایانی

محمد مخبر یکی از افراد اصولگرا است که بیش از ۱۳ سال در ستاد فرمان امام(ره) فعالیت دارد و بارها مورد تحریم‌های ظالمانه از سوی سازمان‌ ملل و کشورهایی مانند آمریکا قرار گرفته است. وی همچنین در زمینه کارآفرینی بانوان فعال بوده و تالیفات ارزشمندی در زمینه علوم اقتصادی دارند.

کد خبرنگار: ۲۱
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • مسعود IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    ضمن ابراز ارادت به اقای مخبر وهمه مدیران ارزشی اقتصاد گسترده تر از انست که با کارافرینی اشتباه گرفته شود.اشتغال جز و کوچکی ازاقتصاد هست
  • کلهر IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 0
    الهی که موفق و سلامت و سربلند باشند خادمان ایران و انقلاب و ملت
  • الهام IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    به یاری خدا و دعای خیر امام زمان و تلاش شما عزیزان، ایرانی آباد خواهیم داشت. ان شاالله که موفق باشید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید