رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه روس پاترب نادزور سازمان دست اندرکار پیشگیری از بیماریهای عفونی از موارد ابتلای به بیماری کرونا با ویروس از نوع دلتا پلاس خبر داد.

کرونا دلتاپلاس به روسیه رسید

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیه۲۴، آنا پوپووا در گزارشی که به میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه ارائه کرد، گفت: در روسیه مورد شیوع ویروس کرونا از نوع دلتاپلاس گزارش شده است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رسانه های روسی ازجمله تارنمای «فونتانکا رو»، هفته گذشته به نقل از «داریا دانیلنکو» معاون پژوهشگاه اسمورودینتسوا از ابتلای برخی به بیماری کرونا با ویروس دلتاپلاس خبر داده بودند.  

  رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه گفت: ما اطلاعات در مورد انتشار ویروس از نوع دلتاپلاس را به دقت بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که مورد گزارش شده واقعا از این نوع هستند.  

پوپووا از جمله گفت که فردی که با دلتاپلاس مبتلای به کرونا شده است، نشانه های خفیف از بیماری داشت.  

وی در همین حال بر لزوم سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه برای ایجاد مصونیت عمومی در برابر این بیماری تاکید کرد.

به گزارش ستاد مقابله با کرونای روسیه امروز این کشور بیشترین تلفات کرونا از آغاز همه گیری این ویروس در روسیه داشت و در شبانه روز اخیر در این کشور ۶۵۰ نفر بر اثر این بیماری جان سپرده اند و شمار افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند بیش از ۲۰ هزار و  ۶۰۰ نفر بود.  

مقام‌های روسیه هفته گذشته اعلام کردند که ۱۶ هزار مورد تغییر ماهیت یافته ویروس کرونا در روسیه گزارش شده است.  

روسیه که در چند ماه اخیر با ویروس تغییر ماهیت یافته کرونا از نوع انگلیسی و آفریقای جنوبی و برزیلی مواجه شده بود در یک ماه گذشته با ویروس دلتا یا هندی روبرو شده است.

این ویروس بر خلاف ویروس چینی کرونا، از سرعت انتشار بیشتری برخوردار است و عواقب بدتر از ان ویروس دارد که حال بیمار را در بسیاری موارد وخیم می کند.  

شهردار مسکو هفته پیش در این رابطه گفته بود که تقریبا ۹۰ درصد افرادی که در پایتخت روسیه به کرونا مبتلا شده اند، با ویروس نوع دلتا (گونه جهش یافته هندی)   به این بیماری ابتلا یافته اند.

وی که معاون ستاد مقابله با کرونا در دولت روسیه است به شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، ۸۹.۳ درصد افراد مبتلا به کرونا در مسکو، با ویروس دلتا که به ویروس هندی کرونا معروف شده است، مبتلا شده اند.

به گفته معاون ستاد مقابله با کرونا در روسیه، گونه دلتا کرونا فعالتر است و با سرعت بیشتری انتشار می یابد و برای اینکه بدن انسان با آن مقابله کند به دو برابر پادتن بیشتر از ویروس معمولی کرونا معروف به ویروس اوهان نیاز دارد.  

 شهردار مسکو خاطرنشان کرد که قدرت ویروس جدید (ویروس هندی) باعث شده است که شمار افراد مبتلا به کرونا که نیاز به بستری در بیمارستان دارند افزایش بیابد.  

دلتا پلاس شبیه به ویروس اصلی دلتا است که از یک جهش اضافی موسوم به ک۴۱۷ان برخوردار است. دلتا نام دیگری برای گونه هندی ویروس کروناست که از حدود یک ماه پیش در انگلیس غالب شده و آمار مبتلایان را هر یازده روز دو برابر می‌کند.

مقامات پزشکی هند می‌گویند که دلتا پلاس از قدرت انتقال‌پذیری بالاتری نسبت به نوع دلتا با نام اختصاری ب. ۱.۶۱۷.۲ برخوردار است. آن‌ها این گونه را در فهرست ویروس‌های نگران کننده قرار داده‌اند که اولین بار در ایالت ماهاراشترا شناسایی شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید