در پی وقوع طوفان و سیلاب شدید در مسکو و نقاط پیرامون آن دست کم چهار نفر کشته و چند تن دیگر مصدوم شدند.

 طوفان و سیلاب  شدید در مسکو / ۳ نفر غرق شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رسانه های روسیه از جمله شبکه تلویزیونی رن.تی.وی روز سه شنبه اعلام کردند: وقوع طوفان و سیلاب شدید در شهر مسکو و مناطق حومه آن، باعث آسیب دیدن بیش از ۶۰ خودرو و ریشه کم شدن نزدیک به ۳۰۰ درخت بزرگ و کوچک شد. 

در هنگام طوفان، در منطقه کارالوف در حومه مسکو، درخت ریشه کن شده بر روی کودکی سقوط کرد و او را کشت.

در منطقه بوگورودسکی در حومه مسکو نیز بر اثر سیلاب، سه نفر در آب غرق شدند. 

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در گزارشی در این زمینه به جاری شدن سیل اشاره کرد و گفت: در مسکو فعالیت سامانه متروی مسکو و فرودگاه های این شهر را مختل کرد.

در گزارش گفته شد: باد شدید به سرعت حدود ۲۵ متر در ثانیه در شبانه روز اخیر نواحی مختلف مسکو و مناطق پیرامون آن را در نوردید و باعث ریشه کن شدن و افتادن دهها درخت بزرگ و کوچک و شکستن شاخه های آنها در پارک ها و خیابان های پایتخت شد.

این مساله باعث مسدود شدن برخی خیابانها و جاده ها و ایجاد راهبندان های طولانی بویژه در نواحی مرکزی مسکو و جاده های خارج از این شهر شد.

همزمان با وزش باد، در مسکو و مناطق حومه آن باران شدید و در مواردی تگرگ بارید و در مجموع ۷۰ درصد میانگین بارش ماهانه در پایتخت روسیه باران بارید.

بارش باران موجب آب گرفتگی خیابان های شهر مسکو شده و در برخی خیابانها خودروها تا پنجره در اب فرو رفته بودند که وضعیت بسیار نامساعدی را برای رانندگان بوجود آورده بود.

باران شدید و آب گرفتگی خیابانها فعالیت متروی مسکو را نیز مختل کرد به گونه ای که فعالیت ایستگاهها در خطوط ۴ و ۶ برای چند ساعت متوقف شد.

به گزارش سازمان متروی مسکو، قطارهای مترو برای چند ساعت بین ایستگاه های «کیفسکی» و «کونتسوو» در خط ۴ و «توپلی استان» تا «نوویاسینوسکایا» در خط ۶ متوقف شد.  

شرایط نامساعد جوی در مسکو همچنین باعث اخلال در فعالیت فرودگاه های پایتخت روسیه شده و بیش از ۶۰ پرواز دچار تاخیر شدند.

به گزارش ریانووستی، تا ساعت ۱۸ و ۳۹ دقیقه به وقت مسکو، ۱۷ پرواز در فرودگاه ونوکووا دچار تاخیر شده و یک پرواز لغو شد. در فرودگاه داماددووا ۲۲ پرواز به تاخیر افتاده و یک پرواز لغو شد و در فرودگاه بین المللی شرمتووا نیز ۱۵ پرواز دچار تاخیر شده و هشت پرواز هم لغو شده است.

بر اساس گزارش رسانه ها، برق برخی مناطق نیز بر اثر باد قطع شد و در مجموع در ۱۱ منطقه استان مسکو نزدیک به ۲۴ هزار نفر بدون برق مانده اند.  

گزارش دیگری از ریانووستی حاکی از آن است که صاعقه ۲۲ بار به برج تلویزیون مسکو به نام آستانکینو زد.

در منطقه رامنسکویه در حومه مسکو نیز یک جرثقیل ساختمان سازی سقوط کرد اما گزارش دقیقی از تلفات احتمالی این حادثه بدست نیامده است.  

در زمان حاضر هوای ابری در مسکو و بسیاری از مناطق پیرامون ان گزارش شده است اما از باد شدید و باران خبری نیست و وضعیت عادی شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید