نمازی در واکنش به احتمال استفاده از اصلاح‌طلبان در دولت رییسی با توجه به تاکید او بر مستقل بودن و کارآمدی مدیرانش، گفت: من پیش بینی می‌کنم که چنین اتفاقی نمی‌افتد و مطمئنم یک وزیر اصلاح‌طلب هم وارد کابینه نخواهد شد.

مطمئنم یک وزیر اصلاح‌طلب هم در دولت رییسی نخواهد بود / حتی وزیر بهداشت و درمان هم به دولت رییسی دعوت نمی‌شود / اصلاح‌طلبان نه می‌خواهند و نه می‌توانند که در کار دولت رییسی کارشکنی کنند

سلام نو سرویس سیاسی: دولت ابراهیم رییسی به زودی بر سر کار می‌آید و دوران جدیدی برای اصلاح‌طلبان آغاز می‌شود، دورانی که شرایط زیست در آن قطعا با دولت حسن روحانی متفاوت خواهد بود. ابراهیم رییسی در سخنان انتخاباتی و پسا انتخاباتی خود را چهره‌ای فراجناحی معرفی کرده که معیارش برای تعیین وزیران و مدیران دولتش کارآمدی و ضدفساد بودن است. او همچنین دولت خود را نقدپذیر دانسته.

با این اوصاف چه در انتظار اصلاح‌طلبان در این دوران جدید است؟ آیا آن‌ها در مقام اپوزوسیون دولت ظاهر می‌شود یا باید منتظر پیشنهاد حضور در کابینه رییسی باشند؟

علی محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به سابقه تعامل اصلاح‌طلبان با دولت‌های اصولگرا به سلام نو گفت: آن چنان که در خاطره همه هست در دوره آقای احمدی‌نژاد با وجود آن همه بی مهری که به اصلاح‌طلبان شد و حملات سختی که به امثال آقای موسوی و هاشمی روا داشتند ما کمتر شاهد چیزی به عنوان کارشکنی یا مانع تراشی اصلاح‌طلبان برای دولت بودیم.

وی ادامه داد: حالا که مواضع اصلاح‌طلبان اندکی با آن زمان متفاوت است به نظر من اصلاح‌طلبان هیچ‌گونه مزاحمتی برای دولت آقای رییسی نخواهند داشت. در واقع هم نمی‌خواهند و هم ابزاری در اختیار ندارند که کارشکنی کنند. اصلاح‌طلبان در مجلس نیستند و در دولت و دیگر نهادها هم نخواهند بود و در نتیجه اساسا ابزاری برای مانع تراشی ندارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به شناختی که از عرصه سیاسی کشور و مشی اصلاح‌طلبان و رهبرانشان دارد گفت: به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان از کارهای خوب و مفید دولت برای مردم و کشور حمایت کنند و برای تحقق برنامه‌ها و شعارهای خوب دولت همراه آن شوند.

عضو ارشد حزب کارگزاران انتقاد و نظارت بر دولت را از وظایف اصلاح‌طلبان دانست و افزود: با تمام این‌ها به نظر من کار خوبی که اصلاح‌طلبان می‌توانند انجام دهند انتقاد درست و نظارت بر دولت در راستای دفاع از حقوق مردم است، به ویژه با توجه به تجربه رسانه‌ای اصلاح‌طلبان آنان توان خوبی برای این کار دارند. اصلاح‌طلبان در راستای منافع مردم باید چنین کاری کنند و هر جا دولت خلاف مسیر وعده‌های داده شده‌اش حرکت کرد مسئله را به مردم اطلاع دهند.

وی ادامه داد: این اقدام به نفع آقای رییسی و دولت او نیز خواهد بود و من امیدوارم دولت جدید هم از این رویکرد استقبال کند، چون انتقاد درست موجب رشد و بهبود اوضاع می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دولت فعلی را عرصه امتحان اصولگرایان دانست و گفت: من پیش از انتخابات هم به بزرگان اصلاحات پیشنهاد می‌دادم که این دوره نامزد نداشته باشیم و میدان را برای اصولگرایان باز بگذاریم تا بعد از این هم نقد و توهین به دولت روحانی و اصلاح‌طلبان کاری که می‌خواهند را بکنند. اگر موفق شدند که چه بهتر و اگر موفق نشدند عیار ادعاهای آن‌ها مشخص می‌شود. این توصیه البته مورد توجه قرار نگرفت و ما امروز در نقطه فعلی هستیم.

نمازی در واکنش به احتمال استفاده از اصلاح‌طلبان در دولت رییسی با توجه به تاکید او بر مستقل بودن و کارآمدی مدیرانش، گفت: من پیش بینی می‌کنم که چنین اتفاقی نمی‌افتد و مطمئنم یک وزیر اصلاح‌طلب هم وارد کابینه نخواهد شد.

وی ادامه داد: اگر ادعای آقای رییسی در این زمینه درست است و دنبال مدیر کارآمد، ضدفساد و مستقل است آقای ظریفی که اصلاح‌طلب نیست را در وزارت خارجه حفظ کنند که بسیار به نفع کشور است. اما من معقتدم حتی وزیر بهداشت و درمان هم که پالس‌ها و پیام‌های مثبتی برای همکاری می‌فرستد برای کار در دولت بعد دعوت نخواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: البته فرض محال که محال نیست، اگر چنین شد و پیشنهادی برای وزارت به یک اصلاح‌طلب دادند اگر آن فرد واقعا توانا است باید دشواری‌های کار را مورد بررسی قرار دهد و اگر این آمادگی را داشت می‌تواند پیشنهاد را قبول کند و کار کند. اما اگر چنین توانایی و آمادگی‌ای نبود نباید این پیشنهاد را بپذیرد و در موقعیتی قرار بگیرد که بگوید اصلاح‌طلبان نتوانستند.

کد خبرنگار: ۹
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید