سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه تصریح کرد که حمایت ایران و پاکستان برای تحقق صلح و ثبات در افغانستان حیاتی است.

 تحقق صلح در افغانستان بدون حمایت ایران امکانپذیر نیست

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز گذشته (چهارشنه) تأکید کرد که تحقق صلح و ثبات در افغانستان بدون پشتیبانی ایران و پاکستان امکانپذیر نیست.

وزیر دفاع روسیه روز گذشته طی سخنرانی در نهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو تأکید کرد که رویارویی و رسیدگی به اوضاع افغانستان نیازمند توجه همسایگان این کشور و سازمان‌های بین‌المللی است.

این مقام دفاعی روسیه تأکید کرد که در دو دهه گذشته، نیروهای آمریکا و ناتو نتوانستند به نتایج قابل توجهی در افغانستان دست پیدا کنند.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز که در این نشست مجازی سخنرانی می‌کرد از روسیه، چین، پاکستان و دیگر کشورهای منطقه درخواست کرد که حمایت از فرایند صلح افغانستان را افزایش دهند.

وی تصریح کرد که مردم افغانستان، آینده پایدار این کشور را رقم خواهند زد اما بدون کمک قدرت‌های جهانی از جمله روسیه، تحقق این امر امکانپذیر نیست.

کرزی سپس با اشاره به نقش ایران در کمک به برقراری صلح در افغانستان گفت که معتقد است مشارکت روسیه، چین و پاکستان در تحقق هدف صلح نقش مهمی ایفا می‌کند و «امیدواریم که ایران نیز به این فرایند بپیوندد».

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید