سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: هنوز جلسه تعیین نرخ شیر خام برگزار نشده که مصوبه ای درباره قیمت شیر خام ابلاغ شود و نرخ ۶۴۰۰ تومانی که برای هرکیلوگرم اعلام شده، قطعی نیست.

لبنیات ۷۰ درصد گران می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سخنگوی انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه تنظیم بازار قیمت مصوب جدید شیرخام را اعلام نکرده است گفت: در صورتی نرخ شیرخام ۶۴۰۰ تومان شود قیمت لبنیات نیز حداقل ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

محمدرضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اظهار کرد:  شیرخام ۶۵ درصد هزینه تولید محصولات لبنی را شامل می شود و در صورتی نرخ شیرخام به صورت دستوری ۶۴۰۰ تومان شود قیمت لبنیات نیز با در نظر گرفتن سایر افزایش هزینه های دستمرد، انرژی و بسته بندی حدود ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود:  هنوز جلسه تعیین نرخ شیر خام برگزار نشده که  مصوبه ای درباره قیمت شیر خام ابلاغ شود و  نرخ ۶۴۰۰ تومانی که برای هرکیلوگرم اعلام شده،  قطعی نیست.

وی اظهار داشت: صحبت های دامداران درباره تعیین قیمت ۶۴۰۰ تومانی با هدف تحریک قیمت شیر خام منتشر شده و هنوز تصمیم گیری قطعی در این باره وجود ندارد.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ادامه داد:یکی از سناریو های مطرح درباره قیمت شیرخام و لبنیات آن است از گروه یک به گروه دو کالایی برود، در این صورت حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان به قیمت هر کیلوگرم شیرخام در بازار اضافه می شود و این محصول به صورت عرضه و تقاضا ۵۲۰۰ تومان تا ۵۳۰۰ تومان به فروش می رسد.

وی با تاکید بر اینکه دامداران نرخ مصوب ۴۵۰۰ تومانی فعلی شیرخام در بازار رعایت نمیشود گفت: در صورتی که بازار به صورت عرضه و تقاضا اداره شود  به دلیل افزایش کمتر نرخ شیرخام،   به قیمت لبنیات نیز ۲۰ درصد اضافه می شود.

بنی طبا گفت: در حال حاضر هرکیلوگرم شیر خام به جای ۴ هزار و ۵۰۰ تومان نرخ مصوب خود حدود  ۵ هزار تومان خرید و  فروش می شود.

وی اظهار داشت:سناریوری دیگری که درباره قیمت محصولات لبنی وجود  دارد آن است که از تعداد محصولات دارای قیمت مصوب کاسته شود و از ۱۰ قلم به ۳  قلم کاهش یابد تا کارخانه های تولیدی متحمل ضرر کمتری شوند؛ بر آن اساس منبعد تنها  شیر،  پنیر و ماست ساده با قیمت مصوب عرضه می شود.

بنی طبا گفت: توصیه انجمن صنایع لبنی به تنظیم بازار آن است که کالاهای لبنی از گروه یک به گروه دو برود که نظام عرضه و تقاضا بر بازار حاکم شود.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی تاکید کرد: در صورتی که  قیمت شیرخام نیز ۶۴۰۰ تعیین شود با جایزه چربی و کرایه حمل آن  ۶۶۰۰ تومان به دست صنایع می رسد  و محصولات لبنی نیز بیش از ۷۰ درصد افزایش قیمت خواهند داشت که عملا از قدرت خرید بسیاری از مردم خارج است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید