کرونا و آسم علائم هشدار دهنده یکسانی دارند ولی مهمترین تفاوت آن ها دمای بدن است و اگر تب دارید ، ممکن است مبتلا به کرونا باشید زیرا تب علامت ذکر شده کرونا است اما به عنوان نشانه آسم شناخته نمی شود.

از کجا بفهمیم آسم داریم یا کرونا؟ + تفاوت

 به گزارش سلام نو به نقل از شفاآنلاین، کرونا یک بیماری تنفسی حاد محسوب می شود که طی یک سال و نیم گذشته تمامی جهان را درگیر خود کرده است. در این میان یکی از مشکلات این بیماری، شباهت علائم آن با برخی دیگر بیماری های تنفسی است.

آیا مبتلا به آسم هستید؟ آیا مدام سرفه کرده یا تنگی نفس دارید؟ آیا به دلیل سرفه های مداوم ، خوابیدن یا انجام کارهای روزمره برایتان دشوار است؟ آیا مشکل تنفسی شما با زندگی روزمره شما تداخل دارد؟

این روزها علائم فوق ممکن است شما را نگران کند که دچار کرونا شده باشید در این شرایط توصیه می شود حتما از پزشک متخصص خود کمک بگیرید زیرا شناسایی دقیق نوع بیماری و تشخیص آسم یا کرونا بودن این علائم تنها در حیطه پزشک متخصص است.

از نظر تخصصی علائم کرونا ممکن است طیف وسیعی از خفیف تا شدید داشته و حتی تهدید کننده زندگی باشد. از سوی دیگر آسم را می توان به عنوان یک بیماری التهابی در مجاری تنفسی ریه ها نامید.

این شرایط می تواند به دلیل آلرژی ، عوامل محیطی مانند آلودگی ، گرد و غبار و گرده ایجاد شود. علائم خاصی از ویروس کرونا و آسم وجود دارد که با یکدیگر همپوشانی دارند.

در این گزارش به بررسی هفت شباهت بین کرونا و حمله آسم می پردازیم. برخی از مهمترین علائم مشترک این دو بیماری عبارتند از:

خستگی

سرفه و خس خس سینه

نفس نفس زدن

گلو درد

از دست دادن اشتها

آبریزش بینی

احساس درد در قفسه سینه

چگونه تفاوت کرونا و آسم را تشخیص دهیم؟

این دو بیماری علائم هشدار دهنده یکسانی دارند ولی مهمترین تفاوت آن ها دمای بدن است و اگر تب دارید ، ممکن است مبتلا به کرونا باشید زیرا تب علامت ذکر شده کرونا است اما به عنوان نشانه آسم شناخته نمی شود، از سوی دیگر آسم معمولا با علایم حساسیت همراه بوده و عموما در فصول خاصی رخ می دهد. در دوران کرونا به بیماران دارای آسم توصیه می شود این نکات را رعایت کنند:

در مکان های شلوغ و پرجمعیت تردد نکرده و و از حضور در جمع های دوستانه و خانوادگی تا حد ممکن خودداری کنید.

از تماس با افراد بیمار اجتناب کنید.

فاصله اجتماعی خود را حفظ کرده ، ماسک بزنید و دستان خود را مرتبا تمیز کنید.

داروی و استنشاقی خود را همراه داشته و اطمینان حاصل کنید که داروی خود را در زمان مناسب مصرف می کنید

حتما ذخیره داروئی کافی در خانه داشته باشید

اگر هرگونه تغییر غیرطبیعی در بدن یا علائم کووید مانند تب یا کاهش بویایی و چشایی را تجربه کردید ، با پزشک خود مشورت کرده و بلافاصله درمان خود را آغاز کنید.

از عوامل ایجاد کننده آسم مانند استفاده از عطر یا اسپری خودداری کنید.

خانه خود را تمیز و بدون گرد و غبار و کپک نگه دارید.

از تماس با حیوانات خانگی اجتناب کنید.

سطوح غالباً لمس شده مانند میز ، شیر آب ، ظرفشویی ، توالت و دستگیره های در را ضد عفونی کنید.

به یاد داشته باشید ضد عفونی کننده ها می توانند منجر به حمله آسم شوند ، بنابراین سعی کنید سطوح را با صابون مایع تمیز کنید.

بیماران آسم احساس استرس ، پارانوئید و اضطراب خواهند کرد. از این رو ، آنها باید یوگا و مدیتیشن انجام دهند تا بدون استرس بمانند. استرس نداشته باشید زیرا می تواند باعث حمله آسم شود. فعالیت هایی را که دوست دارید در خانه انجام دهید.

درباره عوامل ایجاد کننده آسم و علائمی که تجربه می کنید ، یک دفترچه یادداشت داشته باشید. این امر برای جلوگیری از عوامل محرک در آینده نزدیک برای شما مفید خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید