شوراهای شهر از جمله انتخابات‌هایی است که چهره‌های متخصص می‌توانند در آن با قدرت حاضر شوند و نقش مهمی بازی کنند. یکی از این چهره‌ها  فهیمه برزگر نفری است که نامزد انتخابات شورای شهر تهران است. او مهم‌ترین مشکل تهران را آلودگی هوا می‌داند و معتقد است امکان حل عملی آن وجود دارد.

باید فکری به حال آلودگی هوا و مرگ‌ومیرهای ناشی از آن کرد / باید به فکر کسب درآمد از حوزه‌های نرم افزاری بود

هرچند انتخابات ریاست جمهوری مهم‌ترین انتخابات حال حاضر ایران است، اما انتخابات شوراهای شهر نیز در حال برگزاری است و  چهره‌های مختلفی برای آن اعلام نامزدی کرده‌اند.

شوراهای شهر از جمله انتخابات‌هایی است که چهره‌های متخصص می‌تواند در آن با قدرت حاضر شوند و نقش مهمی بازی کنند. یکی از این چهره‌ها  فهیمه برزگر نفری است که نامزد انتخابات شورای شهر تهران، با کد ۱۸۵۱ است.  او مهم‌ترین مشکل تهران را آلودگی هوا می‌داند و معتقد است امکان حل عملی آن وجود دارد. در ادامه گفت‌وگوی ما با این متخصص امور شهری را می‌خوانید.

در ابتدا اجازه بدهید با معضلاتی که تهران به عنوان یک ابرشهر با آن درگیر است شروع کنیم. به نظر شما امروز تهران با چه مسائلی دست به گریبان است و مهم ترین معضل آن را چه می‌دانید؟

از نگاه من معضل آلودگی هوا و مرگ‌ومیرهای ناشی از آن جدی‌ترین مشکلی است که تهران و تهرانی‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و باید فکری به حال آن کرد. در مجموع من مشکلات تهران را به این ترتیب اولویت بندی می‌کنم:

۱-ترافیک سرسام‌آور و فرساینده روح و روان مردم

۲-آلودگی هوا و افرایش مرگ و میر ناشی راز آن

۳- کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و سرگردانی مردم در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس

۴- تخریب منابع طبیعی و محیط زیست

۵- آسیب‌های اجتماعی (دختران خیابانی، کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار، متکدیان و...)

۶- وجود حداقل ۲۵هزار معتاد متجاهر

۷- زلزله و احتمال فعال شدن گسل‌های طبیعی

۸- آلودگی صوتی و وجود فرودگاه در مرکز شهر

راهکار شما برای حل این معظلات به خصوص آلودگی هوا چیست؟

به طور خلاصه سه راهکار کلان مثل اختصاص بودجه جهت توسعه حمل و نقل عمومی، بعد برنامه ریزی و فرهنگسازی جهت استفاده از انرژی خورشیدی و برق سبز، استفاده کارفرمایان از دورکاری جهت مشاغل غیرضرور،استفاده از باطری های قابل شارژ،استفاده از محصولات قابل بازیافت،دوچرخه سواری و افزایش تولید سوخت های باکیفیت عملیاتی و ممکن به نظر می‌رسد.

مهم‌ترین نقد شما به شورای شهر پنجم چیست؟

در مدت فعالیت شورای شهر تهران بخش اعظمی از زمان جلسات و عملکرد این شورا به مواردی نظیر نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر ختم می‌شد. چراکه تغییر نام حدود ۲۵۰ معابر و یا مکان عمومی و همچنین نامگذاری آنان زمان زیادی را صرف می‌کند. این درحالی است که شورا می‌توانست در زمینه‌های بنیادی و بستری فعالیت می‌کرد تا مصوبات آن به رفاه عمومی و وضعیت مردم در مناطق محروم شهر منجر می‌شد.

همانطور که مطلع هستید یکی از مشکلات تهران نبود در آمد پایدار است. به نظر شما تهران چطور می‌تواند به درآمد پایدار برسد؟

راهکار نخست این است که پروژه‌های املاک و اراضی بزرگ مقیاس، باید به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اجرا و سهم شهرداری از آنها اجاره داده شود.

 در مرحله بعد درآمد از حوزه‌های نرم‌افزاری،موضوع نصب دکل‌ها و آنتن‌ها، یکی از حوزه‌های جدید است که با توجه به اینکه شهرها به سمت هوشمندسازی پیش می‌روند، شهرداری تهران می‌تواند میلیاردها تومان درآمد پایدار برای شهر تهران ایجاد کند.

در انتها مجتمع‌های ایستگاهی با توجه به اینکه در نقاط بسیار استراتژیک شهر تهران قرار دارند، می‌توانند بسترساز ایجاد درآمدهای پایدارباشدو شهرداری می‌تواند با اجاره دادن سهم خود به ایجاد درآمد پایدار از این محل اقدام کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید