مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مردم نگران تزریق دوز دوم واکسن کرونا نباشند.

نظر مسعود مردانی درباره تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این‌که در برخی کشورها مانند کانادا و انگلیس نیز تزریق دوز دوم واکسن کرونا با تأخیر انجام شده است، گفت: مردم نگران تأخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا نباشند.

مسعود مردانی با بیان این‌که مردم نگران تزریق دوز دوم واکسن کرونا نباشند، اظهار کرد: به‌زودی با تأمین واکسن کرونا، ترتیبی اتخاذ خواهد شد که مردم دوز دوم واکسن کرونا را نیز تزریق کنند؛ در کشور کانادا، ۶ ماه بعد از تزریق دوز اول، دوز دوم را تزریق کردند؛ در انگلیس نیز سه تا چهار ماه بعد از دوز اول، دوز دوم را تزریق کردند.

وی تصریح کرد: بسته به نوع واکسن کرونا، دستورالعمل‌هایی برای تزریق دوز دوم پیش وجود دارد و مردم نگران تأخیر در تزریق دوز دوم واکسن نباشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس FR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    نظر دکتر مسعود مردانی درباره تاخیر تزریق دوز دوم واکسن اشتباه است، حداکثر فاصله بین دو دوز واکسن کرونا چقدر می تواند باشد؟ با عنایت به وقفه ایجاد شده غیرقابل پرهیز در ادامه واکسیناسیون برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا سوالی در جامعه در حال چرخش است که پاسخ آن برای رفع ابهام مردم ضروری است. طبق تحقیق انجام شده در سی دی سی امریکا بر روی واکسن های تولید غرب این فاصله نباید بیش از ۴۲ روز باشد در غیر این صورت واکسن اولی تقریبا بی اثر و تزریق واکسن باید مجددا با یا بعنوان دوز اول شروع شود. ما پاسخ این سوال را در باره واکسن های چینی و روسی و ایرانی نمی دانیم.ولی احتمالا همین قاعده برای واکسن های دیگر هم کمابیش مصداق دارد. البته آسترازنیکا حداکثر زمان ترزیق بعد از دوز اول را ۱۲ - ۱۱ هفته اعلام کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید