برای اینکه بتوانید به غذای قناری خود تنوع ببخسید و راحت‌تر او را تغذیه کنید، بد نیست از غذاهای پوره شده کمک بگیرید. برای تهیه پوره غذایی شما می‌توانید مخلوطی از غذاهای اساسی را با یک تخم مرغ آبپز، ترکیب کرده و آن را در اختیار پرنده خود قرار دهید. این ترکیب غذایی به شما کمک می‌کند تا به راحتی پروتئین مورد نیاز در بدن قناری خود را تامین کنید. از این رو بهتر است در فصول سردتر سال حداقل ۲ بار در هفته از پوره غذایی استفاده نمایید.

هر آنچه که باید در مورد رژیم قناری‌های خانگی بدانید!

قناری‌ها پرندگان زیبا و ریز جثه‌ای هستند که در ظاهر، نیاز به یک برنامه غذایی پیچیده ندارند. چراکه قناری‌ها گرانیور(granivore) هستند؛ به این معنا که به‌ طورعمده از گندم و سایر غلات تغذیه می‌کنند. اما قناری‌ها در طبیعت از حشرات، انواع توت‌ها و میوه‌های کوچک که مستقیماً از طریق گیاهان می‌گیرند نیز تغذیه می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که رژیم غذایی قناری‌های موجود در حیات وحش بسیار مغذی‌تر از غذای قناری‌های خانگی باشد که مدت‌ها در بسته‌بندی نگهداری می‌شوند. این بدان معناست که قناری‌های خانگی برای جبران هرگونه کمبود غذایی، به رژیم غذایی متنوعی نیاز دارند. در نتیجه باید در تهیه غذای قناری دقت کرد.

به همین جهت در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که چطور باید رژیم غذایی قناری‌های خانگی خود را متنوع کنید. برای آشنایی با این نکات تغذیه‌ای تنها کافی است تا با دانه مارکت، اولین فروشگاه آنلاین غلات ارگانیک در کشور در ادامه این مطلب همراه شوید.

از دانههای متنوع استفاده کنید

همانطور که گفتیم گندم و سایر غلات برای تغذیه قناری‌ها ضروری بوده اما کافی نیست. از این رو بهتر است دانه‌هایی همچون ارزن، شاهدانه، تخم کاسنی، تخم شلغم، جو دوسر و تخم چغندر را نیز به عنوان غذا در دسترس قناری خود قرار دهید. تنوع دانه‌ها در غذای قناری، مواد مغذی مورد نیاز بدن پرنده را تامین کرده و همینطور از کمبود ویتامین‌های ضروری جلوگیری می‌کند. با این حال فراموش نکنید که دانه‌ها تنها منابع غذایی مجاز نیستند و شما باید از میوه و سبزیجات نیز برای تغذیه پرنده خود استفاده نمایید.

ظرف غذای قناری، جای کدام میوهها و سبزیجات است؟

موز، هلو، خربزه، انگور و گلابی از جمله میوه‌هایی هستند که می‌توانید از آنها برای تغذیه قناری خود استفاده کنید. قناری‌ها همچنین به خوردن سیب نیز علاقه نشان می‌دهند از این رو می‌توانید این میوه را هم در کنار سایر میوه‌ها خرد کرده و برای خوردن در ظرف غذای قناری خود قرار دهید.

همچنین در صورتی که سبزیجات برگ دار در اختیار دارید حتماً از آنها نیز برای تغذیه پرنده خود استفاده کنید. این سبزیجات می‌توانند مواردی چون کاهو، اسفناج، شاهی و حتی هویج و کلم بروکلی را نیز در بربگیرند. البته یک نکته قابل توجه در خصوص این دسته از موادغذایی یعنی میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد و آن هم این است که نباید بگذارید آنها به مدت طولانی در قفس پرنده باقی بمانند. چراکه این گروه از موادغذایی، زود فاسد می‌شوند که در این صورت باکتری‌ها را به خود جذب کرده و در آن زمان دیگر برای تغذیه قناری مناسب نیستند.

برای تغذیه قناریها از غذاهای پوره شده کمک بگیرید

برای اینکه بتوانید به غذای قناری خود تنوع ببخسید و راحت‌تر او را تغذیه کنید، بد نیست از غذاهای پوره شده کمک بگیرید. برای تهیه پوره غذایی شما می‌توانید مخلوطی از غذاهای اساسی را با یک تخم مرغ آبپز، ترکیب کرده و آن را در اختیار پرنده خود قرار دهید. این ترکیب غذایی به شما کمک می‌کند تا به راحتی پروتئین مورد نیاز در بدن قناری خود را تامین کنید. از این رو بهتر است در فصول سردتر سال حداقل ۲ بار در هفته از پوره غذایی استفاده نمایید.

هر آنچه که باید در مورد رژیم قناری‌های خانگی بدانید!

ضرورت تامین کلسیم را جدی بگیرید

قناری ماده در زمان تولید مثل به طور ویژه با کمبود کلسیم مواجه می‌شود. از این رو شکل بال او تغییر می‌یابد و اگر این کمبود شدید باشد، ممکن است به تغییر شکل نوک و یا حتی استخوان‌های پرنده نیز بیانجامد. جوجه‌ها نیز برای اینکه سالم و بدون مشکل به دنیا بیایند به کلسیم نیاز دارند. از این رو شما باید برنامه غذایی قناری خود را به نحوی بچینید که حتماً به طور جدی در آن، منابع تامین کلسیم لحاظ شده باشد.

برای این کار می‌توانید هر از چند گاهی یک استخوان ماهی را در کنار غذای قناری خود قرار دهید و یا از مکمل‌های غذایی برای تامین کلسیم کمک بگیرید. فراموش نکنید که کلسیم به تامین انرژی پرنده شما کمک می‌کند. از این رو این مسئله را جدی بگیرید و مکمل‌های پودری را با آب پرنده مخلوط کنید یا قطره آن را به پوره غذایی قناری اضافه نمایید.

از انجام تغییرات ناگهانی در رژیم غذایی قناریها بپرهیزید

قناری‌ها پرندگان حساسی هستند و زود دچار استرس می‌شوند. از این رو توصیه می‌کنیم از قبل، اطلاعات لازم را در خصوص فصل پر ریزی و تولید مثل آنها کسب کنید و خودتان را برای تغذیه در این دوران آماده کنید. به یاد داشته باشید که تغییرات ناگهانی در رژیم غذایی قناری‌ها می‌تواند پرنده را دچار شوک کرده و تاثیر منفی در سلامت و رشد او داشته باشد پس به این موضوع توجه کنید.

در پایان یادآور می‌شویم که برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص غذای قناری‌ها و همچنین تهیه غلات بهداشتی و بسته بندی شده، تنها کافی است تا سری به فروشگاه اینترنتی دانه مارکت بزنید. سفارش ثبت شده شما در این فروشگاه، در اسرع وقت پردازش و در سریعترین زمان به آدرس شما در سراسر کشور ارسال می‌گردد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید