وزیر خارجه قطر گفت که کشورش قصد ندارد به دنبال پیروزی بشار اسد در چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روابط خود را با سوریه بهبود بخشد.

وزیر خارجه قطر: قصد نداریم روابط با نظام سوریه را از سر بگیریم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر گفت که کشورش قصد ندارد به دنبال پیروزی بشار اسد رئیس جمهور سوریه در چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روابط خود را با سوریه بهبود بخشد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز، آل ثانی با اشاره به اینکه اپوزیسیون و غرب انتخابات ریاست جمهوری سوریه را «مسخره» دانسته اند، افزود: ما تا کنون در افق هیچ گونه راه حل سیاسی مورد رضایت مردم سوریه ندیده ایم .

وزیر خارجه قطر در مصاحبه با تلویزیون «العربی» که مقر آن در لندن است و روز جمعه پخش شد، مدعی شد: ما تا کنون هیچ گونه پیشرفتی ندیده ایم و همان خط مشی و رویکرد ادامه دارد.

شیخ محمد افزود: ما در حال حاضر هیچ گونه انگیزه ای برای ازسرگیری روابط با نظام سوریه نداریم. این نظام علیه مردم خود مرتکب جنایت می شود.

رویترز ادامه داد: قطر همانند عربستان یکی از کشورهای منطقه است که از گروه های مخالف مسلح در جنگ داخلی سوریه ادامه یافته ظرف یک دهه گذشته حمایت به عمل آورد اما برخی از آنها همانند امارات متحده عربی پس از بازپس گیری اکثر مناطق سوریه توسط ارتش این کشور تصمیم گرفتند تا روابط خود را با دمشق بهبود بخشند.

بر اساس این گزارش، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در ۲۰۱۲ سطح روابط سیاسی خود را با دمشق کاهش دادند و پس از آغاز ناآرامی ها در سوریه دفاتر نمایندگی های سیاسی خود را در این کشور بستند اما امارات در اواخر ۲۰۱۸ برای مقابله با نفوذ کشورهای غیر عرب در سوریه سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد. عمان جزو اندک کشورهای عربی است که روابط سیاسی خود با دمشق را حفظ کرد و در سال ۲۰۲۰ سفیر جدید خود را به دمشق اعزام کرد.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه چهارشنبه گذشته برگزار شد و طی آن آقای بشار اسد با احراز بیش از ۹۵ درصد آراء برای چهارمین دوره متوالی به عنوان رئیس جمهور این کشور برگزیده شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید