دولت تایلند به اقدام انگلیس در نامگذاری گونه جدید کرونا به تایلندی، واکنش نشان داد و از از شهروندان خود خواست تا این گونه جدید «گونه تایلندی» نخوانند.

واکنش تند تایلند به نام گذاری گونه جدید کرونا به تایلندی

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اقدام انگلیس در نامگذاری گونه جهش یافته جدید کرونا به نام «گونه تایلندی» اعتراض این کشور را برانگیخت؛ خصوصا آنکه تحقیقات نشان داده است نخستین ابتلا به این ویروس متعلق به فردی بوده است که از مصر آمده بود.

در پی این اقدام انگلیس، دولت تایلند از شهروندان خود خواست تا این گونه جدید را در انگلیس کشف شده، «گونه تایلندی» نخوانند.

رئیس بخش علوم پزشکی تایلند در این خصوص گفت: در صورتی که اصل این ویروس از مصر بوده، دلیلی ندارد اسم جهش تایلندی بر روی آن گذارده شود.

او در ادامه افزود: این مشابه آن است که هنگامی که گونه برزیلی در ژاپن مشاهده شده بود، گفتند این گونه برزیلی است. برای همین هم بایستی این گونه مصری نامگذاری شود.

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که سازمان بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرد یک گونه جدید را کشف کرده که برای نخستین بار در تایلند مشاهده شده بود. تایلند گفته است جهش ویروس در افرادی بوده که از مصر به انگلیس سفر کرده بودند.

انگلیس از ثبت بیش از ۱۰۰ مورد ابتلا به نسخه جهش یافته کرونا خبر داد که بر آن نام جهش تایلندی گذاشته شده بود. مقامات بهداشتی انگلیس هفته گذشته اعلام کردند ۱۰۹ مورد کشف نوع تایلندی کرونا موسوم به «C.۳۶.۳» را در این کشور کشف کردند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید