بنابر اعلام وزارت امور خارجه چین، وزرای امور خارجه کشورهای لهستان، صربستان، ایرلند و مجارستان سفری به این کشور خواهند داشت.

سفر وزرای خارجه چهار کشور اروپایی به چین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، این سفر به دعوت «وانگ یی» عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین و از ۲۹ تا ۳۱ مه / ۸ تا ۱۰ خرداد/ انجام می شود.

بر اساس اطلاعیه وزارت خارجه چین، این چهار کشور شرکای مهم چین در اروپا هستند و روابط دوستانه و طولانی مدت با چین را حفظ کرده اند. پس از شیوع همه گیری کرونا هم چین و چهار کشور از یکدیگر کمک و پشتیبانی درخواست کرده و برای مبارزه با همه گیری همکاری جدی داشته اند تا حدی که این کشورها از سرگیری کار و تولید را تقویت کردند، دوستی مشترک را تعمیق بخشیدند و همچنین زمینه های همکاری عملی را گسترش دادند که پیشرفت جدیدی در روابط دو جانبه محسوب می شود.

در جریان سفر چهار وزیر خارجه اروپا به چین، «وانگ یی» عضو شواری دولتی و وزیر خارجه چین با آنها مذاکره خواهد کرد تا در مورد روابط دوجانبه، همکاری های منطقه ای، روابط چین و اتحادیه اروپا و سایر موضوعات مورد علاقه مشترک، تبادل نظر کنند.

بیانیه وزارت خارجه چین می افزاید: پکن مشتاقانه منتظر این سفر است تا اعتماد متقابل سیاسی را با چهار کشور بیشتر تقویت کند و همکاری های عملی را در زمینه های مختلف تعمیق بخشد؛ به صوت مشترک بهبود اقتصادی پس از همه گیری کرونا را تقویت کند و ضمن توسعه مثبت، جامع و متعادل روابط چین و اتحادیه اروپا، انگیزه جدیدی در توسعه روابط چین با چهار کشور مزبور ایجاد کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید