به گفته اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفدهمین طرح فصلی کتاب از ۱۷ خرداد آغاز خواهد شد.

طرح بهاره کتاب از ۱۷ خرداد آغاز می‌شود

به گزارش سلام نو، هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: علیرضا اسماعیلی با اشاره به برگزاری بهاره کتاب در سال  ۱۴۰۰ گفت: کتابفروشی‌ها در جایگاه پاتوق‎های فرهنگی نقش مهمی در حلقه نشر و گسترش فرهنگ دارند و طرح بهاره کتاب که هفدهمین طرح فصلی کتاب است، در راستای سیاست‎های معاونت امور فرهنگی برای حمایت از حلقه‌‎های نشر به ویژه کتابفروشان برگزار می‌شود.

او درباره زمان برگزاری طرح فصلی کتاب گفت: این طرح از ۱۷ خرداد در کتابفروشی‎های سراسر کشور آغاز می‎شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‎کند. در این طرح کتابفروشی‎هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‎توانند کتاب‎های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

تاکنون بیش از ۱۶ طرح فصلی کتاب برگزار شده است و در آخرین دوره نیز تعداد ۹۳۶ کتابفروشی از سراسر کشور در این طرح مشارکت داشتند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید