مردی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد که از حسابش مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برداشت شده است و نمی‌داند چه کسی پول را برداشت کرده است.

پشت پرده کباب ۲۰۰ میلیون تومانی در کیش لو رفت

به گزارش سلام نو، شرق نوشت: مردی که برای خوردن کباب به رستورانی در کیش رفته بود، گرفتار مجرم سایبری شد و ۲۰۰ میلیون تومانش را از دست داد.

فردی با دردست‌داشتن مرجوعه قضائی، به پلیس فتای کیش مراجعه کرد و گفت از حساب بانکی‌اش مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برداشت شده است که او از آن بی‌اطلاع است و نمی‌داند چه کسی پول را برداشت کرده است. شاکی در اظهارات خود گفت: برای مسافرت همراه خانواده‌ام به کیش آمدم که حسابم را خالی کردند.

در حین رسیدگی به این پرونده چند نفر دیگر نیز به پلیس فتا مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. آنها توضیح دادند با اینکه کارت بانکی در اختیار خودشان است، شاهد برداشت‌های چند میلیونی از حساب بانکی‌شان بوده‌اند. کارشناسان پلیس بعد از جمع‌بندی اظهارات شاکیان به این نتیجه رسیدند که برداشت‌ها از طریق سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد با استفاده از دستگاه اسکیمر انجام شده‌ است.

آنها با ردیابی‌هایی که انجام دادند متهم را شناسایی کردند و مشخص شد این فرد در یکی از رستوران‌های جزیره به‌عنوان صندوق‌دار فعالیت دارد و این جرم‌ها را بدون اطلاع مالک رستوران انجام داده است. به‌این‌ترتیب متهم که متواری شده بود، تحت تعقیب قرار گرفت و در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر شد. این فرد اعتراف کرد با کپی‌کردن اطلاعات بانکی مشتریان رستوران، به حساب آنها دستبرد می‌زد.

سرهنگ محمدرضا رضایی، رئیس پلیس فتای کیش درباره این پرونده با هشدار به هم‌وطنان درخصوص حفاظت از اطلاعات کارت بانکی، تأکید کرد: در هنگام خریدهای حضوری و استفاده از کارت‌های بانکی همواره توجه داشته باشید که کارت را خودتان در دستگاه پوز قرار دهید و رمز کارت را وارد کنید و از خرید از فروشگاه‌ها و اماکنی که دستگاه پوز آنها در دسترس مشتری نیست، خودداری کنید.

این مقام انتظامی در ادامه توصیه‌هایش از شهروندان خواست: قبل از کشیدن کارت به دستگاه پوز دقت کنید که تجهیزات اضافه روی آن نباشد و دستگاه پوز شکستگی و چسب‌کاری‌ نداشته باشد و همچنین از کسبه درخواست دارم در به‌کارگیری و استخدام افراد حداکثر دقت و نظارت را بر عملکرد آنها داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    21 0
    شما اول تمام فروشنگان را وادار کنید رمز را صاحب کارت بزنه تا الان بارها با فروشنده بابت رمز حرفم شده
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      2 8
      به عنوان فروشنده این گلایه هم بگم ک نود درصد به بالای مشتری ها تمایل یا سواد کارت کشیدن ندارن
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    2 1
    باید تمام دسگاههایی که غیر استاندارد هستن رو کلا مسدود وجمع آوری کنن تا اینهمه دردسر ومشکلات بوجود نیاد
  • مسعود IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    11 0
    اگه به بعضی هاشون که عقب گذاشتن دستگاه را بگویم بذار خودمون بکشیم طلبکارانه رفتار میکنند .
  • مرتضی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    5 0
    من دستگاه پزمو میزارم جلو مشتری میگم خودتون بکشسد اگرم بلد نباشن بهشون یاد میدم ک از این طریق و این مراحل مبلغو میتونید انتقال بدید ..متاسفانه خیلی ها دستگاهاشونو پشت میز کار میزارن و حتی بهشون میگیم خودمون بکشبم ناراحت میشن و جالبه بعضی ها برگه خریدم نمیدن بارها شده که جنسی خرید کردم طرف چندبرابر از مبلغ کارت کشیدن و خیلی راحت میگن ای بابا اشتباه شد بعد پول نقد بهتون میدن .چرا؟؟چون با اینکار به بانک رفتن امتنا میکنن که پولشونو خودشون ببرن بانک واز این طریق‌کارها پولشونو نیریزن تو حسابشون تازه بعضی هام میگن صبر کن تا فردا بیاوپو تو حسابم برات میزنم فردا ..با میگن عیبی نداره جنس دیگه ای خرید کن ...خیلی راهای دیگه انجام میدن کاسب کارا .البته همه اینطور نیستن تعدادی نخاله و کلاهبردار هستن .و از هر طریقی میخان کلاهبراری کنن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید