محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، افزایش ۲۵ درصدی سقف مجاز اجاره‌بها را تکذیب کرد.

افزایش ۲۵ درصدی سقف اجاره‌بها تکذیب شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، محمود محمودزاده، معاون مسکن و امور ساختمان درباره افزایش سقف ۲۵ درصدی بهای اجاره که از سوی رییس اتحادیه مشاوران املاک اعلام شده‌است، اظهار داشت: هنوز هیچ نرخ مجازی برای افزایش اجاره‌بها مصوب نشده‌است و نمی‌دانیم مبنای محسابه ۲۵ درصد اعلام شده چیست.

وی با بیان اینکه چه موضوعاتی برای تعیین نرخ اجاره‌بها مد نظر قرار می‌گیرد، ادامه داد: برای تعیین سقف نرخ اجاره‌بها موضوعات متعددی در نظر گرفته می‌شود. مجموعه مطالعاتی است که توسط کارشناسان این حوزه انجام و منجر به پیشنهاد یک نرخ می‌شود و این پیشنهادات در جلسات کارشناسی با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: موضوعاتی مانند بهای ملک، نرخ تورم، توان پرداخت و درآمد خانوار،  مقتضیات مربوط به مسائل بهداشتی و شرایط کرونا و... مجموع این مسائل نرخ مجاز سقف اجاره‌بها را تعیین می‌کند.

محمودزاده با اشاره به بررسی وام کمک ودیعه مسکن در فصل جابه جایی مستاجران گفت: بررسی وام کمک ودیعه مسکن با نرخ و شرایط جدید  در جریان است و به زودی نتیجه اعلام می‌شود. درباره وام ودیعه اعدادی اعلام شده اما در حد پیشنهادات است و هنوز عددی به تصویب نرسیده‌ است.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۳۳۰ هزار نفر برای دریافت وام کمک ودیعه به بانک‌ها معرفی شدند که از این بین بیش از ۲۲۰ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن شدند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید