هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان از افزایش کلاهک‌های هسته ای موشک ترایدنت انگلیس از ۱۸۰ به ۲۸۰ عدد به شدت انتقاد کرد.

واکنش تند آلمان به افزایش کلاهک‌های هسته‌ای انگلیس

به گزارشسلام نو به نقل از ایرنا، افزایش ۴۰ درصدی زرادخانه هسته ای انگلیس با انتقاد کشورهای اروپایی از جمله آلمان مواجه شده است. در همین رابطه «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به شبکه تلویزیونی دویچه وله گفت: ما مخالف بزرگتر شدن زرادخانه های هسته ای هستیم و اگر بخواهید این اتفاق روی ندهد، نباید آن را توسعه دهید.

ماس تاکید کرد: گذشته به ما نشان داده است اگر یک طرف سلاح های هسته ای بیشتری داشته باشد، طرف دیگر نیز تلاش خواهد کرد به این میزان دست یابد. به گفته وی همین امر به یک مسابقه تسلیحاتی طی دهه های اخیر و بزرگتر شدن زرادخانه های هسته ای هر دو طرف منجر شد.

وزیر خارجه آلمان یادآور شد: این تجربه نشان می دهد که ما باید به عقب بازگردیم و از تکرار این مسئله جلوگیری کنیم.

کلاهک های هسته ای زرادخانه انگلیس حدود اواخر دهه ۱۹۷۰میلادی به ۵۰۰ عدد افزایش یافت و طی دهه های بعدی به دلیل کاهش تهدید از سوی اتحاد جماهیر شوروی و اکنون روسیه، به تدریج کاهش یافت. این کشور در سال ۲۰۱۵ میلادی متعهد شد ذخایر سلح های هسته ای خود را تا اواسط دهه ۲۰۲۰ به بیش از ۱۸۰ کلاهک افزایش ندهد.

با این حال در سند بازبینی جامع سیاست خارجی و دفاعی انگلیس قید شده که سقف تعداد کلاهک‌های هسته‌ای موشک ترایدنت از ۱۸۰ به حداکثر ۲۸۰ عدد افزایش می‌یابد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید