براساس آمار موسسه «رابرت کخ آلمان» (PKI) تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در این کشور در ماهه اخیر به دو میلیون و ۶۱۲ هزار و ۲۶۸ نفر رسیده است.

افزایش وحشتناک آمار کرونا در آلمان

به گزارش سلام نو  به نقل از ایرنا، - آمار موسسه «رابرت کخ آلمان» (PKI) برای بیماری‌های عفونی در روز امروز (پنجشنبه) نشان داد که تعداد مبتلایان قطعی به «ویروس کرونا» در این کشور از ۲۲ ژانویه (۳ بهمن) تاکنون، بالاترین نرخ را در مقیاس روزانه داشته است.

«رویترز» نوشت: مبتلایان به کرونا در آلمان در این مدت دو ماهه با افزایش ۱۷ هزار و ۵۰۴ نفر در روز به دو میلیون و ۶۱۲ هزار و ۲۶۸ نفر رسیده است.

مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در آلمان با افزایش ۲۲۷ مورد در روز به ۷۴ هزار و ۱۳۲ نفر رسیده است، در حالی که تعداد مبتلایان جدید در هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور در هفت روز گذشته به ۹۰ نفر رسیده است که در مقایسه با ۸۶ نفر در قبل از آن افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش موسسه رابرت کخ، در آلمان به دلیل کاهش محدودیت‌های کرونایی در هفته‌های اخیر، با شیوع گونه‌های جدید این ویروس که دارای سرعت سرایت بالایی است، سومین موج همه گیری بروز کرده است.

روند کند ایمن سازی (واکسیناسیون) در آلمان به دلیل تصمیمات این هفته در تعلیق استفاده از واکسن «آسترازنکا» به دلیل نگرانی‌هایی که برای سلامت ایجاد می‌کند، کمکی به کاهش روند ابتلای به کرونا در آلمان نکرده است.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و برخی از سران ایالتی در این کشور درباره کاهش گام به گام محدودیت‌ها و اعمال مقررات جدید از سوی مقامات در صورت افزایش ابتلای ۱۰۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر در سه روز متوالی، توافق کرده‌اند.

قرار است سران ایالتی در آلمان ۲۲ مارس (۲ فروردین) برای تصمیم‌گیری در زمینه کاهش محدودیتهای کرونایی تشکیل جلسه دهند.

برخی از کارشناسان از دولت آلمان می‌خواهند از تمرکز بر موارد ابتلا خودداری کند، زیرا انجام تست‌های بیشتر نتایج مثبت بیشتری را نشان خواهد داد، حتی با وجود این که با واکسیناسیون شمار مبتلایان در بین گروه‌های مسن‌تر کاهش می‌یابد.

قرار است مرکل صدراعظم آلمان و برخی از رهبران ۱۶ ایالت فدرال روز جمعه (فردا) درباره برنامه واکسیناسیون و به ویژه استفاده از پزشکان خانواده در تزریق واکسن بیماری «کووید-۱۹ » گفت و گو کنند.

مرکل وعده داده است همه آلمانیها تا ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) یعنی ۵ روز قبل از انتخابات فدرال واکسینه خواهند شد.

نتایج نظرسنجی موسسه «فورزا» که به تازگی منتشر شده است، از کاهش محبوبیت مرکل و حزبش به دلیل مدیریت بحران کرونا حکایت دارد.

 این نظرسنجی نشان داد: در پی افزایش نارضایتی از نحوه مدیریت دولت مرکل با بحران کرونا، حمایت از محافظه‌کاران حاکم به کمترین میزان خود در یک سال گذشته رسیده است.

بر اساس این نتایج، مقبولیت حزب «دمکرات مسیحی» آنگلا مرکل و «اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن» ظرف یک هفته چهار درصد کاهش یافت و به ۲۹ درصد رسید.

انتخابات سراسری آلمان اواخر تابستان سال آینده برگزار می‌شود و مرکل اعلام کرده که دیگر قصد نامزدی برای مقام صدراعظمی را ندارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید