رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی از شناسایی پنج مورد ابتلا به کرونای جهش یافته در این استان خبر داد.

ابتلای ۵ نفر به کرونای انگلیسی در خراسان شمالی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی گفت : نتیجه آزمایش پنج بیمار مشکوک به کرونا پس از انجام تست مثبت اعلام شد.

دکتر سید احمد هاشمی افزود : مداخلات و پیگیری های بهداشتی و درمانی لازم برای این افراد انجام شد و حال همه آنها مساعد گزارش شده است.
وی مهمترین راهکار برای پیشگیری و ابتلا به ویروس کرونا به خصوص گونه جهش یافته انگلیسی آن را استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی ، شست و شوی مکرر دست ها و پرهیز از رفت و آمد غیر ضرور به خصوص حضور نیافتن در اجتماع بیان کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی اظهارداشت: با توجه به روزهای پایانی سال و افزایش تردد مردم در سطح شهرها برای خرید نوروزی به شهروندان این استان توصیه کرد تا  ضمن پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضرور برای حفظ سلامتشان فاصله فیزیکی را رعایت  نزدیک  کنند.
براساس آمار هم اکنون ۱۴۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان خراسان شمالی بستری هستند و از هشت شهرستان این استان دو شهرستان راز و جرگلان و گرمه از لحاظ الگوی رنگ بندی کرونایی در وضعیت آبی و شش شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید