آیت اسدی عضو کارگری شورای‌عالی کار،گفت: کارفرمایان فقط به افزایش عادلانه دستمزد معترضند و در مقابل افزایش سایر هزینه‌های تولید سکوت می کنند.

حقوق کارگر ایرانی پایین‌ترین دستمزد در بین کشورهای جهان است

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، آیت اسدی عضو کارگری شورای‌عالی کار،گفت: «ارزش حداقل دستمزد کارگران ایرانی حدود ۱۰۰ دلار است که شاید کم‌ترین در جهان است.»

 آیت اسدی (عضو کارگری شورایعالی کار) می‌گوید: امسال انتظار داریم دولتی‌ها و کارفرمایان، متفاوت از سال‌های قبل رفتار کنند؛ یعنی واقع‌بینانه به مساله دستمزد نگاه کنند و هر دو گروه کمک کنند که وضع معاش کارگران بهبود یابد.

به گفته وی، کارفرمایان فقط به دستمزد کارگر حساسیت دارند و افزایش سایر هزینه‌های تولید، برایشان اهمیت ندارد چراکه فقط به افزایش عادلانه دستمزد معترضند و در مقابل بالاکشیدن سایر نرخ‌های تولید، غالباً سکوت اختیار می‌کنند!

اسدی در توضیح بیشتر می افزاید: روز گذشته مجلس مصوب کرد که هزینه برق بنگاه‌های بزرگ تا مرز ۲۰ درصد افزایش یابد؛ کارفرمایان هیچ حرفی نمی‌زنند و اعتراضی به این مساله ندارند ولی وقتی بحث حقوق کارگر می‌شود، همگی به یکباره حساس می‌شوند و وامصیبتا سر می‌دهند و با تمام توان، در مقابل افزایش عادلانه و قانونی دستمزد، ایستادگی می‌کنند. در حالیکه اگر واقعاً می‌خواهیم «جهش تولید» داشته باشیم و تولیدمان رونق بگیرد، باید به مهم‌ترین عاملِ رونق و بهره‌وری یعنی «مزد کارگر» توجه کنیم. اگر مزد کارگران واقعی نشود، تولید رونق نخواهد گرفت.

آیت اسدی براساس تحقیقی می‌گوید: دستمزد کارگران ایران، امروز حدود صد دلار برای هر ماه است که شاید بتوان گفت پایین‌ترین دستمزد در بین کشورهای جهان است؛ انتظار داریم امسال یک مقداری واقع‌بین باشند و با توجه به واقعیات در مورد دستمزد کارگر، رای و نظر بدهند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید