بنابر اعلام وزارت دفاع افغانستان، ۴۸ نفر از اعضای گروه طالبان شامل ۳ فرمانده مهم آنها در استانهای قندهار و فاریاب کشته شدند.

کشته شدن ۴۸ تن از اعضای طالبان در افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزارت دفاع افغانستان افزود: ۲۶ عضو گروه طالبان طی حملات هوایی جنگنده‌های ارتش در شهرستان‌های ارغنداب و شاه ولی کوت استان قندهار کشته و ۳ تن از آنها زخمی شدند.

در اطلاعیه آمده است: همچنین ۲۲ عضو گروه طالبان از جمله سه فرمانده مهم آنها در شهرستان قیصار استان فاریاب در حملات هوایی ارتش کشته و ۱۲ تن دیگر هم زخمی شدند.

وزارت دفاع افغانستان از یک عملیات نیروهای کماندو در شهرستان ادرسکن استان هرات در زندان گروه طالبان خبر داده و افزوده است که در این عملیات ۳۴ تن از نیروهای ارتش، پلیس و غیرنظامی را آزاد کرده است و ۶ محافظ این زندان را نیز کشته اند.

در این اطلاعیه گفته شده است که طی این عملیات از این زندان طالبان ۱۱ نیروی ارتش، ۷ پلیس عضو نیروی هوایی، ۵ کارمند یک موسسه، ۷ مامور دولتی و یک تن از نیروهای قیام کننده مردمی آزاد شدند. 

این در حالی است که مقامات دولتی و کارشناسان نظامی افغان درگیری‌های شدیدی را برای سال پیشرو در افغانستان پیش بینی کرده اند و معتقدند که سال ۱۴۰۰ برای این کشور سال سرنوشت ساز برای مردم و دولت خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید