سعید اوحدی، رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس دستور رییس جمهور باید همه فرزندان شهدا و همه جانبازان بیش از ۷۰ درصد تا پایان سال ۹۹ استخدام شوند.

همه فرزندان شهدا و جانبازان بیش از ۷۰ درصد باید استخدام دولتی شوند

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سعید اوحدی رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره بیمه ایثارگران گفت: با تامین اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه تعداد مراکز درمانی که در خرداد ماه دو هزار مرکز بود امروز به ۹ هزار مرکز در سراسر کشور افزایش یافته است و اگر خانواده های ایثارگران  به مراکز بخش خصوصی مراجعه کنند حداکثر تا ۷۲ ساعت بیمه پرداخت می شود همچنین ۶۵ شعبه بیمه دی در شهرستان ها راه اندازی شد و خدمات به ایثارگران ارایه می دهند. همچنین ۴۵ میز خدمت بانک دی در سراسر کشور به ایثارگران خدمت می کنند و تلاش می کنیم تا پایان سال به ۶۵ میز خدمت برسانیم.

وی درباره کمیسیون پزشکی گفت: در سال ۹۸ در قالب ۲۵۰ جلسه ۵۴ هزار پرونده در کمیسیون پزشکی تشکیل شده بود و در سال ۹۹ نیز حدود ۵۶ هزار پرونده در کمیسیون پزشکی تشکیل شده است. در ۱۸ استان نیز کمیسیون پزشکی تشکیل شده است.

اوحدی درباره ایثارگرانی که در سوریه هستند گفت: بیش از ۶۰ عزیزی که در سوریه بودند با همکاری سپاه قدس کمیسیون پزشکی برای آنها در سوریه تشکیل شد و به پرونده آنها رسیدگی شد. پیش بینی ما این است که بتوانیم تا پایان سال ۶۰ هزار پرونده در کمیسیون پزشکی بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم در زمینه درمان در سال ۱۴۰۰ به تحول عظیمی برسیم گفت: امیدوارم با تصویب قانون بودجه برابر نیازهای بنیاد بودجه به بنیاد تعلق گیرد در بودجه سال۱۴۰۰ دولت بودجه درخواستی ما را پذیرفت و ۶ تبصره به بودجه اضافه شده و امیدوارم در مجلس نیز تصویب شود.

وی با بیان اینکه براساس قانون باید ۳۰ درصد استخدام ها به جامعه ایثارگران قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه حدود دو سال از برنامه ششم باقی مانده است براساس این برنامه باید همه فرزندان شهدا و همه جانبازان بیش از ۷۰ درصد به استخدام دستگاه دولتی درآیند و براساس دستور رییس جمهور باید این اتفاق تا پایان سال ۹۹ صورت گیرد.

وی ادامه داد: سازمان امور اداری استخدامی باید پست های بلاتصدی را به ما اعلام می کرد یا اگر پستی نبود باید پست ایجاد می کردند همچنین با توجه به اینکه براساس رای دیوان عدالت اداری باید با آزمون افراد جذب شوند قرار شد آزمون برگزار شود البته همه جذب می شوند و این آزمون برای جذب در پستهای مختلف است.

رییس بنیاد شهید تصریح کرد:بیش از ۷۰ مکاتبه با دستگاهها صورت گرفته است ما تلاش می کنیم این اتفاقات تا پایان سال بیفتد اما اگر تا پایان سال موفق نشدیم حتما در اسرع وقت در ابتدای سال آینده این افراد استخدام خواهند شد.

اوحدی درباره تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران گفت: موافقت با تبدیل وضعیت این افراد از سوی سازمان اداری استخدامی صورت گرفته و ما امیدواریم به زودی این تبدیل وضعیت ها صورت بگیرد.

وی درباره مشکلات مسکن جامعه ایثارگران تصریح کرد: تا به امروز ۲۹ سفر به استانهای مختلف صورت گرفته با همکاری وزارت راه و شهرسازی و استانداران بیش از ۷۱ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن برای ایثارگران تملک شده است همچنین تفاهم نامه ای با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته و تا پایان سال ۹۹ کار آماده سازی ۲۰ هزار قطعه زمین توسط وزارت راه انجام شود و تاکنون ۱۹ هزار و ۴۲۱ قطعه آماده سازی شده و  توسط رییس جمهور افتتاح خواهد شد. همچنین وام مسکن نیز مصوب شده تا پشتوانه ساخت این منازل باشد. ما از رییس جمهور درخواست کردیم بودجه ای را مشخص کنند تا ۵۰ هزار زمین باقی مانده نیز آماده سازی شود.

وی با اشاره به وضعیت ایثارگران در سی سخت گفت: ۳۱۷ منزل آسیب دیده در زلزله سی سخت متعلق به جامعه ایثارگران بود که باید ۶۰ منزل به صورت کامل ساخته شود. تصمیم گیری در خصوص آسیب دیدگان شد و علاوه بر کمکهای دولت ، ۳۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه و همچنین بخشی به عنوان کمک بلاعوض از طریق بنیاد به این ایثارگران اعطا شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید