هیپریون با طول حدود ۱۱۶ متر، بلندترین و خوش شانس ترین درخت زنده زمین  است، این درخت که در پارک ملی ردوود کالیفرنیا قرار دارد، به قدری بلند است که راس آن از پایین دیده نمی شود.

هیپریون، بلندترین و خوش شانس ترین درخت جهان! / فیلم

به گزارش سلام نو، هیپریون نام بلندترین و خوش شانس ترین درخت زنده زمین است .هیپریون با ۳ متر ارتفاع بیشتر، رکورد درختی با نام "غول بزرگ استراتوسفر" که ارتفاع ۱۱۲،۵ متر را شکسته است. هیپریون " به سن انسانی، حدود ۲۰ سال سن دارد.


این درخت با طول حدود ۱۱۶ متر، به قدری بلند است که راس آن از پایین دیده نمی شود. جالب است بدانید در دهه ۷۰ میلادی در چند متری آن تمامی درختان اطرافش قطع شده بودند! این درخت با نام "هیپریون" در پارک ملی ردوود کالیفرنیا نگهداری می شود.


جالب است بدانید غول بزرگ استراتوسفر دو برابر بلند تر از مجسمه آزادی است. طبیعت شناسانی در جستجو های خود به کمک ابزار لیزری موفق به کشف"هیپریون" به ارتفاع ۱۱۵،۵متر شدند.


 دانشمندان به منظور اندازه گیری دقیق این درختان از طناب های بلند استفاده کردند که از بالاترین نقطه تا پایین ترین بخش درخت را پوشش دهد که پس از ساعت ها تلاش توانستند اندازه واقعی این درخت را بیابند و در نهایت اعلام کردند که ارتفاع واقعی هیپریون، ۱۱۵،۵۴ متر است.


این درخت را از این جهت که در دهه ۷۰ میلادی در چند متری آن تمامی درختان اطرافش قطع شدند، درخت خوش شانسی می دانند. طبق گفته «استیو سیلت" هیپریون " به سن انسانی، حدود ۲۰ سال سن دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید