مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق گفت: حمله چند فروند راکت به نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل در منطقه کردستان اقدامی تروریستی بود.

واکنش مصطفی الکاظمی به حمله راکتی به اربیل
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه روداو نوشت: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق تاکید کرد هدف از عملیات اربیل که اقلیم کردستان را هدف قرار داد ایجاد هرج و مرج و بر هم زدن اوضاع بود.

او گفت در تلاش است کشور را از درگیری‌ها دور کند و عراق حیاط خلوتی برای آن نباشد.

او که در جلسه هیئت وزیران سخن می‌گفت، افزود: این اقدام تروریستی در حالی رخ داد که دولت، تلاش زیادی برای آرام کردن اوضاع منطقه و دور کردن کشور از درگیری‌ها صورت می‌دهد.

او همچنین اعلام کرد دستور داده است که تحقیقات مشترکی میان دولت مرکزی و حکومت اقلیم کردستان برای بازداشت مجرمان آغاز شود.

شب گذشته چند فروند راکت به نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل در منطقه کردستان عراق اصابت کرد که در پی آن خیابان‌های اصلی منتهی به این فرودگاه مسدود شد. سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق اعلام کرده است در جریان حمله راکتی به اربیل، یک پیمانکار کشته، ۵ پیمانکار مجروح و یک نظامی آمریکایی نیز آسیب دیده است.

پایگاه خبری صابرین‌نیوز اعلام کرد که یک گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت حمله راکتی به اربیل را بر عهده گرفته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید