بنابر اعلام دفتر معاون ریاست‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه کامالا هریس در تماسی تلفنی با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نسبت به تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور تاکید کرده است.

رایزنی تلفنی کامالا هریس و امانوئل ماکرون

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که خود تحت ریاست جمهوری باراک اوباما سمت معاونت را بر عهده داشت، از اوایل تصدی خود در کاخ سفید در چندین رویداد به همراه هریس ظاهر شد و به نظر می‌رسد خواهان آن است که هریس در اجرای دستورکار سیاسی وی، نقشی کلیدی ایفا کند.

تماس معاون رئیس جمهور آمریکا با ماکرون، رهبر یک کشور گروه ۷، نشان می‌دهد هریس در سیاست خارجه نیز به ایفای نقش می‌پردازد، حوزه‌ای که این سناتور سابق کالیفرنیا در آن از تجربه بسیار کمتری نسبت به بایدن برخوردار است.

دفتر هریس اعلام کرد: معاون رئیس جمهور آمریکا و ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد نیاز به همکاری دوجانبه و چندجانبه برای حل کووید ۱۹، تغییرات آب و هوایی و حمایت از دموکراسی در وطن و سراسر جهان موافقت کردند.

این بیانیه افزود: آن‌ها همچنین در مورد چالش‌های منطقه‌ای متعددی از جمله چالش‌های موجود در خاورمیانه و آفریقا و نیاز به مقابله با آن‌ها، صحبت کردند.

هریس اوایل این ماه در نخستین تماس خود به عنوان معاون رئیس جمهور با یک رهبر خارجی، با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا هم تماس گرفت.

بایدن، دموکراتی که بر دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری‌خواه سابق غلبه کرد، به دنبال تعامل مجدد با متحدان و نهادهای جهانی پس از ۴ سال سر داده شدن شعار "اول آمریکا" توسط رئیس جمهور سابق است.

ترامپ، آمریکا را از سازمان بهداشت جهانی و توافق پاریس خارج کرد و به طور گسترده به انتقاد از سازمان‌ها و گروه‌های چندجانبه پرداخت.

بایدن پیش‌تر در ماه ژانویه با ترودو و ماکرون صحبت کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید