گوترش​​، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت کنونی میانمار، دسترسی فوری نماینده ویژه خود به این کشور به منظور دیدار و ارزیابی شرایط را خواستار شد.

ابراز نگرانی سازمان ملل متحد درباره وضعیت میانمار

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی آنتونیو گوترش روز یکشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود: دبیرکل عمیقا درباره وضعیت در میانمار شامل افزایش استفاده از زور و گزارش‌های مربوط به اعزام ماشین‌های جنگی بیشتر در اغلب شهرها نگران است.

وی ادامه داد: گوترش از ارتش و پلیس میانمار می‌خواهد که اطمینان دهند حق اجتماع مسالمت‌آمیز به طور کامل محترم شمرده می‌شود و راهپیمایی‌کنندگان مورد انتقام‌جویی قرار نمی‌گیرند. گزارش ادامه خشونت، ارعاب و آزار و اذیت توسط کارکنان امنیتی پذیرفتنی نیست.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: تداوم دستگیری مقامات سیاسی، مقامات حکومتی، فعالان جامعه مدنی و نمایندگان رسانه‌ها، همچنین محدودسازی اینترنت و خدمات ارتباطی عمیقا نگران کننده هستند. آنها در اطمینان یافتن از حق آزادی بیان که شامل دسترسی به اطلاعات است، نباید مختل شوند.

دوجاریک اظهار کرد: دبیرکل بار دیگر از به طور جمعی و دو جانبه از کشورهای عضو می‌خواهد از نفوذ خود برای محافظت از حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین مردم میانمار بهره گیرند.

وی با بیان اینکه دبیرکل بر تداوم حمایت سازمان ملل متحد از مردم میانمار در پیگیری دموکراسی، صلح، حقوق بشر و حاکمیت قانون تاکید دارد، گفت: گوترش از مقامات ارتش می‌خواهد فوری به خانم کریستین شرانر بورگنر نماینده ویژه این سازمان اجازه دهند تا از میانمار بازدید و ارزیابی دست اول از وضعیت آنجا تهیه کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید