اگر فکر کرده‌اید به ماشین چاپ پول رسیده‌اید و یک شبه پول‌دار می‌شوید، سخت در اشتباه هستید. بیت کوین چند سال نتوانست سقف ۲۰ و چند هزار دلار خود را بشکند و تا ۵ هزار دلار هم سقوط کرد.

چند نکته درباره ورود به بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال

سلام نو – سرویس اقتصادی: بی‌تردید بیت کوین و به طور کلی حوزه ارزهای دیجیتال یکی از مورد توجه‌ترین مسائل حوزه اقتصاد در سال جدید میلادی بوده‌اند. در سال جدید میلادی نه تنها بیت کوین و اتریوم رکوردهای قیمتی خود را چندین بار شکستند، بلکه بازار ارزهای دیجیتال در وضعیتی متفاوت قرار گرفت و از یک بازار فرعی تبدیل به بازاری اصلی شد.

دلیل این توجه کلان به بیت کوین را در دو مسئله عمده می‌توان خلاصه کرد. اولین مسئله تضعیف دلار به عنوان رایج‌ترین ارز دنیا بود که باعث شد سرمایه‌گذاران دنبال راه‌های مختلفی برای حفظ سرمایه خود باشند. مسئله دوم هم ورود سرمایه‌های کلان نهادی به حوزه ارزهای دیجتال بود.

ورود سرمایه‌گذاران نهادی با ورود پی‌پل آغاز و تا اینجا به شرکت تسلا و ایلان ماسک رسیده است. تسلا روز ۹ فوریه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بیت کوین خرید. اتفاقی که باعث افزایش قیمت بی‌سابقه بیت کوین شد و آن را به مرز ۴۹ هزار دلار هم رساند. مسائلی از این دست، در کنار افول بورس باعث شده تا مردم ایران نیز توجه خاصی به ارزهای دیجیتال داشته باشند.

بازار ارزهای دیجیتال امن است؟

پاسخ به این سؤال کمی دشوار است. تمام بازار ارزهای دیجیتال به بیت کوین و اتریوم خلاصه نمی‌شود. هزاران کوین و توکن در این بازار وجود دارد که برخی معتبرند و برخی نه. نکته مهم این است که بدانید بازار ارزهای دیجیتال هیچ نوع تضمینی ندارد. کسی قول نمی‌دهد سرمایه شما نابود نشود. تنها کافی است به ماجرای ریپل نگاه کنید. کوینی که پشت سر بیت کوین و اتریوم قرار داشت، اما به خاطر درگیر شدن با نهاد نظارتی بورس آمریکا سقوطی کم نظیر را تجربه کرد.

در چنین بازاری، کلاهبرداری، تقلب، بزرگ نمایی و دروغ چیزی طبیعی است. پس قبل از هر نوع سرمایه‌گذاری حتماً درباره گزینه‌های مدنظر خود تحقیق جدی کنید.

با خرید بیت کوین یا هر ارز دیگری حتما سود می‌کنیم؟

اگر فکر کرده‌اید به ماشین چاپ پول رسیده‌اید و یک شبه پول‌دار می‌شوید، سخت در اشتباه هستید. بیت کوین چند سال نتوانست سقف ۲۰ و چند هزار دلار خود را بشکند و تا ۵ هزار دلار هم سقوط کرد. داستان ریپل را هم که شنیدید. این روزها، روزهای سبز بازار ارزهای دیجیتال است، اما هیچ تضمینی برای ادامه این روند وجود ندارد. اگر دنبال ترید یا معامله پیوسته در بازار ارزهای دیجیتال هستید حتماً دنبال آموزش باشید.

سرمایه گذاری کنید

با این اوصاف چه باید کرد؟ پاسخ ساده است. سرمایه‌گذاری کنید. در یک چشم‌انداز دو تا پنج ساله بخشی از سرمایه خود را روی بیت کوین، اتریوم یا یک ارز مطمئن دیگر سرمایه‌گذاری کنید. پول‌دارهای واقعی کسانی هستند که به جای وقت صرف کردن روی ترید پول خود را روی گزینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری کردند.

البته توجه داشته باشید که پول اضافی خود را صرف این بازار کنید. ماشین، خانه یا طلای خود را نفروشید. ریسک‌های عجیب و غریب نکنید. بخشی از پول مازاد خود را در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید تا استرس اضافه نداشته باشید.

ارزهای دیجیتال هر روز پذیرش بیشتری پیدا می‌کنند. توییتر در فکر ورود به این بازی است. آمازون دنبال سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال است و اپل هم در فکر هموار کردن راه ارزهای دیجیتال است. حتی دارا خسروشاهی مدیر اوبر نیز اعلام کرد که این شرکت قصد دارد از پذیرش ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند. سال ۲۰۲۱ سال ارزهای دیجیتال است و هنوز برای ورود به این عرصه دیر نشده، پس مطالعه کنید و با آرامش وارد بازی شوید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید