حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران گفت: الان با تشکیل جبهه اصلاح‌طلبان ایران همه گروه‌های سیاسی و شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب، تمایل خود را برای شرکت در انتخابات ابراز کردند

مجموعه احزاب اصلاح‌طلب، نمی‌توانند همه اصلاح‌طلبان را نمایندگی کنند

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در پاسخ به این سوال که ابهامات نهاد اجماع‌ساز اصلاح طلبی که اخیرا مطرح شده،چیست و اینکه چرا اشخاص حقیقی مجددا در این نهاد اجماع ساز حضور دارند و هنوز این سازوکار، شروع به کار نکرده، انتقادات به آن شروع شده است؟گفت: "جبهه اصلاح طلبان ایران" نام این تشکیلات جدید است، این تشکیلات توسط احزاب عضو شورای هماهنگی ثبت کردند و ۱۵ نفر شخص را به عنوان مشاور انتخاب کردند.

اشخاص را از دو زاویه می‌توان نگاه کرد؛ واقعیتی که وجود دارد این است که مجموعه احزاب اصلاح‌طلب، نمی‌توانند همه اصلاح‌طلبان را نمایندگی کنند یعنی بخشی از اصلاح‌طلبان شخصیت های موثری هستند که خارج از احزاب هستند. از زاویه دیگری هم می‌توان نگاه کرد و آن این است که در واقع چون احزاب در جبهه اصلاحات سطح بندی نشدند، در این نهاد اجماع‌ساز به نوعی سطح بندی احزاب مراعات شده است مثلا حزب اتحاد در تشکیلات جدید ۴ کرسی، حزب کارگزاران ۳ کرسی، حزب توسعه ۲ کرسی و حزب اعتماد ملی ۲ کرسی پیدا کرده که این نوعی مقدمه سطح‌ بندی احزاب است. بالاخره مثلا انجمن اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند یا بعضی از تشکل‌های صنفی مثل انجمن اسلامی پزشکان یا انجمن اسلامی مهندسان اینها نمی‌توانند به اندازه حزب اتحاد یا حزب کارگزاران در انتخابات سرمایه‌گذاری کنند. با این ۱۵ نفر شخص حقیقی که به این نهاد اجماع‌ساز اضافه می‌شود در واقع سهم احزاب بزرگتر و فراگیرتر تقویت می‌شود.

او درباره سهم بیشتر یک سری از احزاب در این سازوکار عنوان کرد: در هر کاری و در هر سطحی که تصمیم بگیرید بالاخره کسی هست که راه‌حل دیگری دارد، حالا راه حلش بهتر باشد یا خیر، به هر حال انتقاد است ولی مهم این است که الان با تشکیل جبهه اصلاح طلبان ایران همه گروه های سیاسی و شخصیت های سیاسی اصلاح طلب، تمایل خود را برای شرکت در انتخابات ابراز کردند، اینکه شرایط چگونه رقم بخورد بستگی به سیاست های کلی دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید