شاید بهتر است بدانید لمینت یکی از خدمات زیبایی است که برای ایجاد لبخندی زیبا کاربرد دارد یکی از مزیت های لمینت دندان این است که بسیار مقاوم می باشد اما این بدان معنا نیست که این روکش ها دائمی هستند و شما می توانید همیشه بدون هیچ مشکلی از لمینت دندان استفاده نمایید.

همه چیز درباره لمینت دندان!

شاید بتوان گفت شما با لمینت دندان می توانید در طولانی مدت اما به صورت موقت صاحب دندان هایی زیبا و بدون نقص شوید. با توجه به اینکه برای نصب لمینت مینای دندان ها تراشیده می شود دیگر نمی توان از دندان های طبیعی استفاده نمود.

گاهی اوقات ممکن است لمینت دندان شل شود و یا آسیب دیده باشد در این شرایط لازم است در اسرع وقت به دندانپزشک زیبایی خود مراجعه نمایید تا بسته به شرایط برای جایگزین کردن روکش جدید اقدام نماید. به این نکته توجه داشته باشید که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی بعد از نصب لمینت دندان مجبور به تعویض لمینت ها هستید و نکته قابل توجه این است که دیگر نیازی به آماده سازی اولیه دندان ها نیست و می توانید روکش های جدید را جایگزین نمایید.

ایمپلنت دیجیتال یا لمینت دندان !

از خدمات دیگر دندانپزشکی که برای داشتن لبخند زیبا استفاده می شود می توان ایمپلنت دیجیتال ، بلیچینگ و کامپوزیت دندان را نام برد. طبق بررسی های انجام شده بر روی افرادی که از لمینت دندان استفاده می کنند به این نتیجه رسیده ایم که متوسط طول عمر لمینت دندان ۱۰ سال می باشد که بسته به مراقبت های هر شخص این بازه زمانی می تواند تغییر کند اما اگر روزی احساس کردید روکش های لمینت شما دچار ترک خوردگی شده اند و یا فرسوده شده اند لازم است برای جایگزینی آن ها به دندانپزشک زیبایی خود مراجعه نمایید. گاهی اوقات ممکن است دندان های طبیعی در زیر روکش های لمینت دچار پوسیدگی شود که در این صورت لازم است هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه شود و برای برطرف کردن مشکل پوسیدگی دندان لازم است روکش لمینت جایگزین شود.

پذیرش هر تغییر کوچکی در زیبایی دندان ها می تواند برای اولین بار برایتان سخت باشد و شاید بر روی صحبت کردن شما هم تاثیرگذار باشد و در برخی مواقع ممکن است باعث حساس شدن بافت های دهان و لثه شود و چاره ای ندارید تا زمانی که بدن شما به این تغییرات عادت کند. بیشترین زمان دو هفته می باشد که شما به لمینت ها عادت می کنید بنابراین هر گونه درد و ناراحتی بعد از کاشت لمینت ها طبیعی می باشد و موقتی است. بیشتر افرادی که تصمیم به لمینت کردن دندان ها دارند با شنیدن این موضوع که بخسی از مینای دندان تراشیده می شود شاید منصرف شوند و یا دچار نگرانی و دلهره شوند.

همه چیز درباره لمینت دندان!

همان طور که می دانید برای کاشت لمینت سرامیکی لازم است دندان های طبیعی تراشیده شود بنابراین در جلسه اول مراجعه شما به دندانپزشک زیبایی بنا به تشخیص دکتر با تزریق بی حسی موضعی در لثه تراش دادن دندان ها که بدون هیچ گونه درد و ناراحتی می باشد انجام می شود. در حالت نرمال به دلیل استفاده از بی حسی موضعی در طول آماده سازی یا تراش دندان ها نباید هیچ گونه دردی را احساس کنید. باید بگوییم با توجه به دوام و مقاومت بالای لمینت دندان نسبت به سایر روش ها می توان گفت اگر درد ناچیزی هم در این حین احساس کنید ارزش نتیجه کار را خواهد داشت.

در مرحله بعدی که قالب گیری انجام می شود شما هیچ گونه دردی نخواهید داشت بعد از آن قالب ها به لابراتوار ارسال می شود تا لمینت اصلی دندان هایتان ساخته شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا مینای دندان در لمینت تراشیده می شود ؟ به دلیل ضخامت لمینت ها باید کمی از مینای دندان تراشیده شود تا ظاهری طبیعی تر داشته باشند.

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

یکی از دلایل اصلی محبوبیت لمینت دندان دوام و ماندگاری بالای آن است که یک مزیت به حساب می آید. همان طور که می دانید لمینت بر روی دندانهای طبیعی قرار می گیرد و دوام بسیار بالایی دارد اما لازم است خاطر نشان کنیم لمینت ها دائمی نیستند و حتی بهترین آن ها هم نیاز به تعویض دارند. دندان هایی که دارای نقص و شکستگی هستند با روکش لمینت کاور می شوند و دیگر نیازی به نگرانی نیست.

بهتر است بدانید کسانی که از لمینت برای داشتن لبخندی زیبا استفاده می کنند دیگر نمی توانند از دندان های طبیعی خود استفاده کنند زیرا همان طور که می دانید در این روش مینای دندان تراشیده می شود تا لمینت بر روی دندان هایتان قرار گیرد. بنابراین زمانی که لمینت ها خراب شوند می توانید آن ها را تعویض کنید.

لمینت ها بین ۱۰ تا ۲۰ سال ماندگاری دارند و حتی با مراجعه به دندانپزشک برای بررسی وضعیت و سلامت دندان هایتان می توانید این بازه زمانی را افزایش دهید. همین طور با مسواک زدن روزی دو بار و استفاده از نخ دندان هم می توانید به طول عمر لمینت دندان بیافزایید. هنگامی که از روکش لمینت برای دندان هایتان استفاده نمودید لازم است در رژیم غذایی خود دقت نمایید و از خوردن غذاهای رنگی برای جلوگیری از تغییر رنگ دندان ها خودداری نمایید. بهتر است از خوردن غذاها و مواد غذایی چسبنده تا حد امکان پرهیز نمایید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید