محمد دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس گفت: نظارت شدید به بورس از شنبه ۲۵ بهمن ۹۹ آغاز خواهد شد.

 نظارت جدی‌تر رئیس سازمان بورس بر بازار از ۲۵ بهمن

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس در رابطه با تصمیمات اخیر شورای عالی بورس، اظهار کرد: اختلاف نظرها در رابطه با تصمیمات اخذ شده متفاوت است آن چیز که اهمیت دارد، این است که ما طیف وسیعی از این تصمیمات را قبل از جلسه شورای عالی بورس در سازمان بررسی کردیم و  پس از آن در جلسه شورای عالی بورس به جمع بندی آن پرداختیم.

او بیان کرد: در طول یکسال گذشته تغییرات زیادی در متغیرهای اقتصادی به وجود آمده به طوری که بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است، به همین سبب تصمیم گرفتیم تا یک فرصتی به سهامدار بدهیم تا بهتر تصمیم بگیرند.

رئیس سازمان بورس گفت: این تصمیمات موقت است و به محض آن که شرایط بازار باز گردد این تصمیمات برداشته می شود، از شنبه ۲۵ بهمن ۹۹ که این تصمیمات اجرایی بشود بر آن نظارت جدی خواهیم داشت.

دهقان دهنوی گفت: از آنجایی که سازمان بورس ناظر بازار است به همین دلیل ابزاری می خواهد تا آن را تنظیم کند و در مواقع ضروری از آن استفاده کند ما تلاشمان این است که وقتی تصمیمی را می گیریم نظرات کارشناسی را در آن لحاظ کنیم.

او بیان کرد: در راستای نقد شوندگی اقدامات خوبی صورت گرفته لزوما بحث نقد شوندگی مربوط به دامنه نوسان نیست. دستور عمل بازار گردانی نیاز به اصلاح دارد بازار گردان وظیفه اش نقد شوندگی است تلاش می کنیم تا نقص های آن جبران شود.

او گفت: گسترش نهاد مالی جزء برنامه های من است ما تلاشمان این است که اقتصاد کشور را گسترش دهیم که این کار از طریق نهادهای مالی رخ خواهد داد.

رئیس سازمان بورس گفت: عرضه اولیه مسیری که به اقتصاد کمک می کند برای ما این عرصه ها اولویت دارند و نباید قیمت های این عرصه ها پایین تر از عرضه های اولیه اش باشد قطع به یقین جلوگیری این وظیفه ناشران آن است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید