جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: من از وزیر لاوروف خواستم تا تصمیم مبنی بر اخراج دیپلمات‌های اروپایی را لغو کند، اما این درخواستم سودی نداشت.

بورل: تلاشم برای برای عدم اخراج دیپلمات‌های اروپایی از روسیه بی‌نتیجه بود

به گزارش سلام نو به نقل از مهر به نقل از اسپوتنیک، «جوزف بورل» روز یکشنبه اظهار داشت که از طریق رسانه های اجتماعی از تصمیم مسکو برای اخراج سه دیپلمات اتحادیه اروپا مطلع شده است و افزود که شخصاً از «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه خواسته است تا این تصمیم را لغو کند؛ تلاشی که به گفته او «هیچ سودی نداشت».

وی در وبلاگ خود نوشت: «متأسفانه، در پایان نشست، ما از طریق رسانه های اجتماعی از اخراج سه دیپلمات اتحادیه اروپا به خاطر اتهامات اثبات نشده ای همچون عدم رعایت جایگاه خود به عنوان دیپلماتهای خارجی و شرکت در تظاهرات [علیه بازداشت ناوالنی] مطلع شدیم. من از وزیر لاوروف خواستم تا این تصمیم را لغو کند، اما این درخواستم سودی نداشت».

گفتنی است که جوزف بورل از روز چهارم تا ششم ژانویه از مسکو دیدن کرد. در این دیدار، این دیپلمات بلندپایه اتحادیه اروپا در مورد طیف وسیعی از موضوعات مربوط به روابط اتحادیه اروپا و روسیه و همچنین چشم انداز ژئوپلتیکی جهانی با لاوروف گفتگو کرد.

بورل همچنین با تعدادی از نمایندگان سازمانهای حقوق مدنی در روسیه دیدار کرد.

بورل این دیدار را «بسیار پیچیده» خواند و افزود که گاهی اوقات گفتگوها «به سطح بالایی از تنش می رسید». بورل در ادامه افزود که دیدارش با وزیر لاوروف به خوبی نشان‌دهنده جدایی روسیه از اروپا است و اینکه «به نظر می رسد روسیه به تدریج در حال قطع کردن [رابطه خود] با اتحادیه اروپا است».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید