دادگاه مسکو دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با الکسی ناوالنی که به جرم مخالفت با دولت روسیه در بازداشت است، را مشروط به اجازه دادگاه دانست.

دادگاه مسکو دیدار جوزپ بورل با ناوالنی را مشروط کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اولیانا سولوپووا سخنگوی دادگاه شهر مسکو روز جمعه اعلام کرد که جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فقط با اجازه دادگاه می تواند با ناوالنی در بازداشتگاه (ماتروسکایا تیشینا در مسکو) ملاقات کند.  

سولوپووا خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه حکم روز ۲ ماه فوریه دادگاه ناحیه سیمونف مسکو درباره ناوالنی به اجرا درنیامده است، وی در اختیار این دادگاه قرار دارد و در نتیجه مساله ملاقات با این فرد محکوم فقط با اجازه این دادگاه و بر اساس مقررات عمومی ملاقات با متهمان در قوانین روسیه امکانپذیر است.

دادگاه ناحیه سیمونف مسکو روز سه شنبه جلسه ای در دادگاه شهر مسکو برگزار کرد و حکمی صادر کرد که بر اساس آن حبس تعلیقی ۳.۵ ساله ناوالنی به ۳.۵ سال حبس در زندان تبدیل شد و با احتساب مدتی که ناوالنی در بازداشت خانگی بسر برده است باید دو سال و هشت ماه در زندان بسر برد.

بورل از شب گذشته برای انجام دیدار سه روزه در مسکو بسر می برد و قرار است امروز با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار کند. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش تر گفته بود که برای گفت‌وگو با مقامات روسیه در خصوص اعتراضات اخیر مردم این کشور در پی دستگیری و حبس الکسی ناوالنی فعال سیاسی مخالف دولت، راهی مسکو خواهد شد.

بورل خاطرنشان کرد که ‌در سفر به مسکو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای انتقال پیام صریح اروپا گفت‌وگو خواهد کرد.

او درباره احتمال تحریم روسیه هم گفت که این مساله در جلسه وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل مورد بررسی قرار گرفت اما پیشنهاد روشنی از سوی اعضا ارائه نشد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با این حال احتمال تحریم مقامات مسکو را رد نکرد و افزود که اعضا این آمادگی را دارند تا بر اساس تحولات در این کشور، واکنش مناسبی را نشان دهند.

بورل در پاسخ به سووال خبرنگاری از ایده ملاقات با ناوالنی هم استقبال کرد اما گفت که چنین تقاضایی را در سفر به مسکو مطرح نخواهد کرد.

اعتراضات اخیر در مسکو محور اصلی جلسه امروز وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی در بروکسل بود.  پیش از آغاز جلسه، وزیر امور خارجه لیتوانی به خبرنگاران گفته بود، شکل گیری تحولات ضد دولتی، رئیس جمهوری روسیه را بشدت نگران کرده است. «به همین دلیل ولادیمیر پوتین؛  ناوالنی، همسرش و سه هزار و ۵۰۰ نفر را دستگیر کرده است.»

روسیه از اتحادیه اروپا و آمریکا خواسته است که از مداخله در امور داخلی این کشور خودداری کنند و حق دخالت در پرونده قضایی ناوالنی که مساله داخلی روسیه را ندارند و ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تازگی حضور ۲۰ دیپلمات غربی در جلسه محاکمه ناوالنی را تقبیح کرده بود. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید