آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا و همتای فرانسوی او با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که در لبنان باید دولتی اعتباری تشکیل شود.

وزرای خارجه پاریس و واشنگتن: تشکیل دولت در لبنان الزامی است
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا و «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی او، امروز (پنج‌شنبه) بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام کردند الزامی است در لبنان دولتی اعتباری تشکیل شود.

در ابتدای این بیانیه فرانسه و آمریکا با ادعای آنکه شش ماه پس از انفجار مهیب بیروت با هدف حمایت از مردم لبنان این متن را منتشر می‌کنند افزودند: «از زمان انفجار ما در تلاشیم تا به همراهی سازمان ملل، متحدانمان، سازمان‌های لبنان، و کنفرانس‌های مختلف به مردم لبنان در زمینه‌های مختلف ازجلمه آموزش، بهداشت، مسکن و غذا کمک کنیم.»

آن‌ها در ادامه مدعی شدند: «پاریس و واشنگتن معتقدند باید دلیل این انفجار هرچه سریعتر مشخص شود. سیستم قضایی لبنان باید با سرعت و بدون مداخله سیاسی این فرایند را طی کند.»

در انتهای متن این بیانیه آمده است: «پس از گذشت ۶ ماه از این انفجار مهیب اکنون زمان تشکیل دولتی اعتباری در لبنان فرا رسیده است. در این زمینه باید اصلاحاتی مطابق با خواست مردم لبنان انجام شود.»

آن‌ها همچنین مدعی شدند: «چنین اقداماتی برای فرانسه و آمریکا و متحدان ما در منطقه و جهان بسیار مهم است و به ایجاد یک حمایت طولانی مدت از لبنان می‌انجامد.»

مرداد ماه امسال انفجارهایی ویرانگر بندر بیروت را به لرزه درآورد و تعدادی از ساختمان‌ها را در این بخش از پایتخت لبنان با خاک یکسان کرد به طوری که موج انفجار در کیلومترها دورتر از محل انفجار شنیده شد.

درپی انفجار بندر بیروت، بیش از ۱۷۰ لبنانی جان خود را از دست داده و همچنین بیش از ۶ هزار نفر دیگر نیز مجروح شدند.

از آن زمان تاکنون فرانسه و آمریکا درباره این حادثه و مسائل سیاسی لبنان اظهارات مداخله‌جویانه بسیاری مطرح کرده‌اند.

به طور مثال، اندکی بعد از این انفجار و بعد از حوادث سیاسی در لبنان درپی انفجار بندر بیروت و استعفای «حسان دیاب» از نخست‌وزیری لبنان، فرانسه با مداخله در امور داخلی این کشور از نیروهای سیاسی لبنان خواست بدون تاخیر بر سر تشکیل دولتی به نخست‌وزیری مصطفی ادیب به توافق برسند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید