پس از استعغای کونته، نخست‌وزیر ایتالیا، رئیس‌جمهور این کشور ماریو دراگی را مامور تشکیل کابینه کرد.

رئیس‌جمهور ایتالیا، ماریو دراگی را مامور تشکیل کابینه کرد

به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا پس از شکست گفتگوها برای احیای دولت ائتلافی جوزپه کونته، از دراگی خواست تا دولت جدید این کشور را به سرعت تشکیل دهد، درخواستی که وی آن را پذیرفت.

ماتارلا تشکیل یک دولت وحدت ملی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن ضروری دانست و از دولت آینده این کشور خواست تا در اسرع وقت برنامه خود را برای نحوه هزینه کرد کمک ۲۰۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای غلبه بر رکود اقتصادی کشور ارائه کند.

رئیس جمهوری ایتالیا همچنین از نمایندگان همه احزاب سیاسی حاضر در پارلمان خواست تا از تشکیل دولتی غیرسیاسی توسط دراگی حمایت کنند.

با این حال، یک عضو ارشد جنبش پنج ستاره که اکثریت پارلمان ایتالیا را در اختیار دارد، به رویترز گفته که این حزب به هیچ وجه از دولت دراگی حمایت نخواهد کرد. اما حزب دموکراتیک(PD) که دارای گرایش چپ میانه است، حمایت خود را از دولت دراگی اعلام کرده است.

ماریو دراگی ۷۳ ساله که دعوت رئیس جمهوری ایتالیا برای تشکیل دولت را پذیرفته، در دوره ۸ ساله ریاست خود بر بانک مرکزی اروپا نقش مهمی در جلوگیری از فروپاشی پیمان پول واحد اتحادیه اروپا ایفا کرد و بر همین اساس در ایتالیا به «سوپر ماریو» شهرت یافت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید