به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون)، این کشور فعلا تصمیمی در مورد نیروهای نظامی خود در عراق یا افغانستان نگرفته است.

پنتاگون فعلا تصمیم جدیدی در مورد عراق و افغانستان ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: فکر می‌کنم سطح کنونی نیروها در عراق حدود ۲۵۰۰ تن باشد. هنوز هیچ تغییراتی در این رابطه وجود ندارد که به اطلاع شما برسانم. در خصوص افغانستان هم، هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است و آمریکا همچنان به یک سازش سیاسی متعهد است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در دو ماه پایانی کارش، شمار نیروها در عراق و افغانستان را به ۲۵۰۰ تن در هر کدام از این کشورها کاهش داد. پس از ترور سردار سلیمانی، آمریکا در اوایل ۲۰۲۰ خروج تدریجی از عراق را آغاز کرد.

این کشتار بیرحمانه موجب شد تا پارلمان عراق خواستار اخراج کامل نیروهای آمریکایی از کشورشان شود و عراق در جریان بهار، تابستان و پاییز ۲۰۲۰ شاهد خروج نیروهای آمریکایی و تحویل پایگاه‌های نظامی به عراقی‌ها بود.

کمپینی با وعده پایان دادن به "جنگ‌های بی‌پایان" در کشورهای خارجی یکی از وعده‌های اصلی ترامپ بود و این رئیس جمهور سابق در پایان دوره ریاستش به این می‌بالید که جنگی را آغاز نکرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید